کاروان زیر سایه خورشید فردا وارد یاسوج می شود /سفر کاروان به مناطق مختلف استان
کاروان زیر سایه خورشید فردا وارد یاسوج می شود /سفر کاروان به مناطق مختلف استان

 به گزارش فریاد جنوب ، مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در نشست خبری  با رسانه ها ، به تشریح مهمترین اقدامات این آستان را در دهه کرامت پرداخت ستار هدایتخواه با تبریک ایام دهه کرامت ، گفت : هیئت خدام رضوی تحت عنوان کاروان زیر سایه خورشید ، وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می […]

 به گزارش فریاد جنوب ، مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در نشست خبری  با رسانه ها ، به تشریح مهمترین اقدامات این آستان را در دهه کرامت پرداخت
ستار هدایتخواه با تبریک ایام دهه کرامت ، گفت : هیئت خدام رضوی تحت عنوان کاروان زیر سایه خورشید ، وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شوند و در مدت زمان 8 روزه حضور خود در استان به مناطق مختلف استان از جمله ، پاتاوه ، مارگون ، لوداب ، چیتاب ، گچساران ، باشت ، دهدشت ، چاروسا، دیشموک ، لنده ، چرام ، سرفاریاب و برخی مناطق دیگر سفر خواهند کرد و در ویژه برنامه های این ایام شرکت خواهند کرد.
هدایتخواه افزود : مهمترین اهداف از حضور این کاروان در مناطق مختلف استان ، اولا حضور در میان مردمی است که به هر دلیلی مانند بیماری یا مشکلات دیگر توانایی تشرف به حرم رضوی را ندارند ، می باشد.
وی گفت : ترویج فرهنگ تفقد و خیر رسانی به مردم  به گونه ای که چنین فرهنگی در میان مردم نهادینه شود از جمله دلایل حضور خدام رضوی در مناطق مختلف کشور و استان است.
ستار هدایتخواه گفت : کاروان زیر سایه خورشید ، فردا شب وارد استان می شوند و طی مدت 8 روزه حضور خود در استان ، ضمن عزیمت به مناطق مختلف استان ، در برنامه هایی مانند ، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه ، حضور در جشن ها و همایش ها ،دیدار با پرسنل ادارات و بسیاری برنامه های فرهنگی دیگر ، شرکت خواهند کرد.
بانوی تازه مسلمان ژاپنی به یاسوج می آید
ستار هدایتخواه با اشاره به سالگرد کشتار مردم در مسجد گوهرشاد گفت: مردم در مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب رضاخان تحصن کرده بودند اما به خاک و خون کشیده شدند از این رو 21 تیر ماه به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شد که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی برای این روز و هفته عفاف و حجاب تدارک دیده است.
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: با حضور میهمانی از کشور ژاپن که به برکت انقلاب اسلامی به دین اسلام روی آورده و شیعه شده است همایش بانوان فاطمی برگزار می‌شود که از بانوان برای شرکت در این همایش دعوت به عمل می‌آید.
وی از افتتاح دفتر هیات تخصصی عفاف و حجاب در استان خبر داد و گفت: با هدف ترویج عفاف و حجاب راه‌اندازی کارگاه تولیدی حجاب و عفاف را خواهیم داشت به دلیل اینکه لباس‌های مناسب بانوان محجبه با قیمت بالایی عرضه می‌شود لذا این کارگاه محصولات عفاف و حجاب را با قیمت مناسبی در اختیار بانوان قرار می‌دهد.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همایش دختران آسمانی و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی از جمله برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس در هفته حجاب و عفاف است.
ازدواج آسان با شرایط ویژه
هدایتخواه در ادامه به برنامه ریزی برای برگزاری جشن ازداج آسان 40 زوج جوان استان خبر داد و افزود : در این جشن ازدواج ، که در روز میلاد با حضور خدام رضوی برگزار می شود ، زوج های جوان تعهد اخلاقی می دهند که به غیر از همین جشن ازدواج ، هیچ برنامه دیگری نداشته باشند.
وی گفت : این جشن ازدواج آسان به گونه ای است ، که خادم یاران ما همه ی هزینه ها را تقبل یا تخفیف ویژه می دهند. به عنوان نمونه ، آرایشگران ، گل فروشان ، تهیه ماشین عروس ، تهیه لباس عروس ، تعداد 50 کارت دعوت ، مداحی و مسیقی ، عاقد با کمترین هزینه و برخی هزینه های دیگر را خدام یاران ما برعهده می گیرند و تقریبا هزینه خاصی برای زوج های جوان در پی نخواهد داشت.
هدایتخواه افزود : علاوه بر این اقدامات برای جشن ازدواج ، زوج های جوان قبل از ازدواج ، با شرکت در کارگاه های مهارت آموزی ازدواج شرکت می کنند .
حمایت های ویژه پس از ازدواج
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ادامه گفت : دو طرح هم برای زمان پس از ازدواج توسط آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است.
وی گفت : در طرح اول ، زوج های جوان به مدت 5 سال تحت مراقبت و پایش ، مشاوران ازدواج قرار می گیرند چرا که تحقیقات نشان داده است ، بیشترین طلاق زوج ها در 5 سال اول ازدواج رخ می دهد.
هدایتخواه در مورد طرح دوم هم گفت : برای زنانی که برای بار اول باردار می شوند و فرزند اولی هستند ، به مدت سی ماه تحت حمایت های ویژه قرار می گیرند.
ناباروری و یک آمار قابل تامل!
 هدایتخواه در پاسخ به این سوال که آیا در مورد ناباروری زوجین ، آستان رضوی اقدامی انجام داده است هم گفت : بله ما در مورد زوجین ناباروری هم مراجعات زیادی داریم و بر اساس گفته کارشناسان ، متاسفانه چند سالی است که تعداد مراجعات زوج های نابارور به شدت افزایش یافته است. اماری که قبل از انکه ما بخواهیم در مورد اقدامات خود در باره ی آن صحبت کنیم ، نگرانی ها را در مورد علل این افزایش بیشتر کرده است. چیزی که بنابر تحقیقات به نوع تغذیه و سبک زندگی مردم وابستگی مستقیم دارد.
وی گفت : ما اکنون 412 پرونده زوج های نابارور را به مراکز مختلف ارسال کرده ایم اما اکنون چیزی حدود سه تا چهر برابر این آمار هم مراجعه کننده داریم که در حال اقدام برای معرفی جهت معالجه آن ها هستیم.
یک طرح اشتغالزایی ویژه
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی همچنین از یک طرح ویژه اشتغالزایی در روستای سادات محمودی خبر داد و گفت : بر اساس این طرح ، حدود 100 شغل ایجاد خواهد شد.
هدایت خواه در مورد جزئیات این طرح گفت : تعداد 50 دستگاه جوجه کشی خریداری شده که در روستای سادات محمودی قرار گرفته که این دستگاه ها جوجه های تولیدی را در اختیار پرورش دهندگان محلی قرار می دهد. مردم هم با پرورش این طیور به فعالیت اقتصادی می پردازند.
وی گفت : برای موفقیت این طرح در زمینه تهیه خوراک ، و بازار فروش تولیدی ها ، آستان قدس حمایت ویژه خواهد کرد.
پاسخ به یک شایعه فضای مجازی در مورد آستان رضوی / اقدام ویژه رئیسی برای شفاف سازی
در پایان این نشست مسئول دفتر آستان رضوی به برخی شایعات در مورد شفافیت و چگونگی هزینه کرد وجوهات آستان قدس رضوی پاسخ داد.