گفتگو با دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
گفتگو با دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

فریاد جنوب؛احمدرضا عابدنژاد دبیر کل جدید انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوح در گفت و گو با فریاد جنوب به سوالات مطرح شده پاسخ داد.   فریاد جنوب: آقای عابدنژاد خودتون رو معرفی بفرمایید و درباره‌ی سوابق خودتون هم توضیح دهید. سلام و درود میفرستم بر پیامبر دوستی، محمد مصطفی(ص) و سلام و درود میفرستم بر […]

فریاد جنوب؛احمدرضا عابدنژاد دبیر کل جدید انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوح در گفت و گو با فریاد جنوب به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

 

فریاد جنوب: آقای عابدنژاد خودتون رو معرفی بفرمایید و درباره‌ی سوابق خودتون هم توضیح دهید.

سلام و درود میفرستم بر پیامبر دوستی، محمد مصطفی(ص) و سلام و درود میفرستم بر شهدای هشت سال دفاع مقدس، امام شهدا و رهبر عظیم شان جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله عظمی خامنه‌ای.

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و خوانندگان محترم سایت.
بنده احمدرضا عابدنژاد هستم، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد.توفیق این رو دارم که عضو شورای مرکزی اتحادیه اول دانشگاه‌های آزاد کشور باشم.

قبل از اینکه دبیر کلی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد رو هم بر عهده بگیرم، توفیق این را داشتم که در واحد سیاسی دبیر سیاسی و سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد یاسوج باشم.

فریاد جنوب: به چه نحوی این مسئولیت به شما واگذار شد؟ در واقع فرایند انتخاب شما به عنوان دبیر انجمن رو توضیح دهید.

فرایند و سناریوی خاصی موجود نبود و یک تغییر درون تشکیلاتی بود که با نظر اکثریت شورای مرکزی تشکل صورت گرفت.

فریاد جنوب: چه حسی نسبت به این تغییر و تحولات و اینکه این مسئولیت به شما واگذار شد دارید؟

قطعا حسی به جز حس خدمت کردن و خوشحالی برای اینکه میتونم خدمتگزار دانشجویان عزیز باشم، وجود ندارد.حس خوشحالی بابت اینکه با همکاری دوستان همراه تلاش خواهم کرد تا ان شاءالله صدای دانشجویان عزیز باشم . حس دیگری فکر نمیکنم داشته باشم و بازهم میگم خوشحال و بسیار خرسندم که این توفیق نصیب بنده شد که در خدمت دانشجویان عزیز باشم و برای پیگیری مطالبات آنها تلاش نمایم.

فریاد جنوب: فضای دانشگاه آزاد رو چطور می‌بینید؟ در واقع فضای دانشگاه به شما فرصت فعالیت می دهد؟

خوب ببینید فضای دانشگاه یک فضای آکادمیک هست، یک فضای کاملاً متفاوت با فضای اداری است و فضای دانشگاه دچار تغییرات و تحولات است که دلیل آن هم وجود دانشجویان نسل جدیدِ جوان است. همانطور که می دانید قشر جوان قشری است که بی پروا عمل میکند و ترس ندارد.
فضای دانشگاه ما هم به اون صورتی نیست که خفقان کامل باشه، البته مشکلاتی قطعاً وجود دارد که ان شاءالله و باامید به خداوند متعال درصدد حل آن ها هستیم.

فریاد جنوب:از  کمبودها و مشکلات پیش روی خود و انجمن بگویید.

در مورد کمبودها و موانعی که وجود دارد و همیشه وجود داشته در دانشگاه‌ها، بیشتر مشکلات مربوط به بحث تشکلات (بحث بودجه)است که متاسفانه معمولاً بودجه‌ای تخصیص داده نمی‌شود و خیلی از اوقات دوستان تشکیلاتی بنده مجبورند از جیب خودشان برای دانشگاه خرج کنند.و خوب این مورد را درصدد هستیم رفع کنیم.
یکسری رایزنی‌هایی را هم انجام دادیم، چه با تهران(سازمان مرکزی) از طریق اتحادیه اول و چه از طریق خود شورای مرکزی با روابطی که رئیس دانشگاه و هیئت محترم نظارت دانشگاه برقرار کردیم.
بجز مشکل مالی، مشکلاتی از قبیل اینکه برخی افراد سعی می‌کنند در اموری دخالت کنند که به آن ها مربوط نیست، در آن زمینه تخصصی ندارن و از نظر اداری و کاری در حیطه کاری شان نیست. ان شاءالله همه این مشکلات پشت سر گذاشته می شود و شورای مرکزی انجمن اسلامی یاسوج با درایت هرچه تمام‌تر شرایط بهتری را با همکاری همه‌ی عزیزان مهیا خواهد کرد.

فریاد جنوب: برنامه‌های خود برای دوره‌ای که دبیر هستید را توضیح دهید.

مسلماً همه دوستان از ویروس کرونا و مشکلات و معضلاتی که به وجود آورده بیزار شدند و دغدغه اصلی دوستان مبارزه با ویروس کرونا است. اولین برنامه‌ انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بعد از پشت سر گذاشتن بحران کرونا، یک جشن خداحافظی با کرونا و نابودی کرونا را با حضور دانشجویان عزیز و اولیاء محترم آن ها در سالن آمفی تئاتر انشالله در دستور کار داریم که یک جلسه و یک برنامه کاملاً مفرح و پر از شادی انشالله با پخش موسیقی زنده و برنامه‌های مختلفی که برای آن تدارک دیدیم.
این یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که ما حتما برای اجرای آن پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه قصد داریم کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی تشکیلاتی را هم در همین زمان کرونا راه‌اندازی کنیم انشالله.
موارد دیگری هم هست که هنوز به شکل یک نظر و به تایید و تصویب شورای مرکزی نرسیده اجازه میخواهم که آن ها را در مصاحبه دیگری خدمت دوستان عزیز اعلام نمایم.
فریاد جنوب: عملکرد تیم و ترکیب قبل از خودتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شورای مرکزی که بنده را به عنوان خادم خودشان در جایگاه دبیر کلی قرار دادند همان شورای مرکزی هست که دبیر قبلی را قرار داده بودند، این یک بحث کاملاً توافق شده بوده و دبیر کل قبلی باوجود مشکلات فراوانی که وجود داشت مثلا می گویم: چرخ و موتور انجمن اسلامی سال‌ها بود که خاموش بود و نمیچرخید، دبیر قبلی لطف کردند و با پیگیری‌های فراوانی که داشتند برنامه‌هایی را اجرا کردند و مهمان‌هایی را به دانشگاه دعوت کردند و یک مقدار این تشکل دانشجویی را زنده کردند.
اجازه میخواهم که از همین تریبون از ایشان تقدیر و تشکر نمایم و زحمات بی‌منتشان  را ارج بگذارم.

یقیناً انجمن اسلامی دانشگاه آزاد قوی‌تر از پیش به جلو خواهد رفت.

عاجزانه از تمام دوستانم در تشکلات و دانشگاه‌ها مخصوصاً در دانشگاه آزاد درخواست کمک دارم که ان شاءالله به یاری خدا و دوستانم پا در مسیر موفقیت بگذاریم.