بنیادها محصول تفکر افراد هستند. افرادی که در راس هرم پول و قدرت قرار دارند همواره تلاش می کنند بنیادها را به گونه ای طراحی و پی افکنند که خودشان بتوانند همواره به کمک همین بنیادها در راس هرم بمانند. بنیادها هرگز منافع جمعی ندارند و جامعه ی هدفشان تمامی افراد جامعه نیست. بیشتر […]
بنیادها محصول تفکر افراد هستند. افرادی که در راس هرم پول و قدرت قرار دارند همواره تلاش می کنند بنیادها را به گونه ای طراحی و پی افکنند که خودشان بتوانند همواره به کمک همین بنیادها در راس هرم بمانند. بنیادها هرگز منافع جمعی ندارند و جامعه ی هدفشان تمامی افراد جامعه نیست. بیشتر در پی منافع گروهی و در راس آن مدیر گروه هستند. بنابراین تا زمانی که گروه و مدیر آن در راس هستند هیچ بنیادی نباید تغییر کند. بنیاد گاهی به واسطه ی آموزشهای فرهنگی و کمکهای اقتصادی، چنان ریشه در جامعه می دواند که عده ی زیادی را بر گرد خود فرا می خواند. عده ای که نامشان را بنیادگرا گذاشته اند. بنیادگرایی اما در صحنه ی سیاسی و عملی، خود را در کسوت اصول گرایی به مردم تحمیل می کند.
بنیادها اگر در آموزش و پرورش رسوخ کنند و دانش آموزان ومعلمان و سیستم آموزشی را دچار بنیادگرایی بکنند، باید فاتحه ی آموزش را و بیشتر پرورش را برای همیشه خواند. آموزش یک امر همگانی ست و حق تمامی افراد جامعه است که به یک میزان از آن بهره ببرند. هیچ بنیادی چه فرهنگی و چه اقتصادی حق ندارد در آموزش و پرورش بنگاه راه بیاندازد. متاسفانه از این بنیادها و بنگاه ها در سیستم آموزشی ایران زیاد وجود دارد و مانند باکتری به جان نظام آموزشی افتاده اند. این میان اگر نیم نگاهی هنوز به همگانی بودن آموزش و امکانات آموزشی داریم و سودای آموزش فرهنگ اصیل را داریم، نیاز به مدیرانی ساختارشکن و بنیان افکن داریم. مدیرانی که قرار است علیه منافع بنیادها و بنگاه ها قد علم کنند باید قامتی استوار و گام هایی محکم و استوار داشته باشند.
یکی از این بنیادهای بد که به صورت قارچ گونه ای ریشه در نظام آموزشی دوانده است مدارس شاهد است و یکی از این مدیران ساختارشکن ایوب مقیمی، مدیر آموزش و پرورش گچساران، است.
ایوب مقیمی ادامه ی سنت عملگرایی است که مدتهاست در فضای سیاسی گچساران شروع شده است. او از وقت و انرژی و دغدغه و انگیزه و شور و جوانی و خانواده و شاید جایگاه و پایگاه خود مایه می گذارد تا بنیادهای غلط را در سیستم آموزشی گچساران براندازد. وی که خود سالها آموزگار بوده است معنای آموزش را به درستی می داند و آسیب ها را به روشنی می بیند. او به عنوان مدیر اداره و من به عنوان آموزگار، نگرانیم. نگران تمامی فرزندان گچساران و ایران و نه نگران فرزندان راس هرم!
رهزاد خدیش_ آموزگار مدرسه ی دولتی امام رضا (ع)
ناشناس
تاریخ : ۳ - مهر - ۱۳۹۸
بنظر بنده هرکسی که اشتباه کرده باید تنبیه بشه میخواد اون شخص رئیس مدرسه باشد میخواد اولیاء باشه پس باید شخص تنبیه بشه نه با جابجایی معلم دانش آموز تنبیه بشه گناه این بچه های معصوم چیست
شهروند گچسارانی
تاریخ : ۳ - مهر - ۱۳۹۸
ایشان دنبال خدا وعدالت نبود …اینم بگم اینم تقش مثل استاندار درمیاد
ناشناس
تاریخ : ۳ - مهر - ۱۳۹۸
ما یادمان نرفته درهمین یکی دوسال قبل وقتی مسئولان میخواستند به مدارس بروند از طرف اداره زنگ میزدند تا مدیر مدرسه سکه یا کارت هدیه برای اقایان بگیرند خیلی از مدارس پول دستی از دانش اموزان میگرفتند اما کسی پیگیری نمی کرد اداره هم چون باانها هماهنگ بود اقدامی نمی کرد