به گزارش فریاد جنوب علی اصغر قلی پور، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
متن پیام به شرح زیر است
بسم الله الرحمن الرحیم
محرم، ماه حزن و اندوه آلالله، یادآور بزرگترین حماسه تاریخ اسلام و تجلیگاه والاترین مفاهیم انسانی، ایمانی و الهی است و در این میان، تاسوعا و عاشورای حسینی به عنوان اوج این حماسه عظیم، نماد ایثار، وفاداری، حقطلبی، بصیرت، صبر و استقامت در برابر ظلم و انحراف است.
نهضت عاشورا، تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه مدرسهای بزرگ برای همه نسلهاست؛ مدرسهای که در آن، حضرت اباعبداللهالحسین (ع) و یاران باوفایش با نثار جان خویش، درس آزادگی، کرامت انسانی، دفاع از حق و ایستادگی در برابر باطل را به بشریت آموختند. امروز نیز هر جامعهای که بخواهد بر پایه عدالت، اخلاق، نوعدوستی، همبستگی و مسئولیتپذیری حرکت کند، ناگزیر باید از مکتب عاشورا الهام بگیرد و آن را چراغ راه خویش قرار دهد.
اینجانب به نمایندگی از مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، مردم شریف و متدین استان کهگیلویه و بویراحمد، خانوادههای معظم شهدا، ایثارگران، همکاران خدوم و تلاشگر کمیته امداد، و بهویژه مددجویان عزیز و عموم دلدادگان مکتب اهلبیت (ع) تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
بیتردید، قیام خونین حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش، سرشار از پیامهایی همچون آزادگی، جوانمردی، مقاومت، وفاداری، حقخواهی، ظلمستیزی، سادهزیستی، کرامتبخشی به انسانها و حمایت از محرومان است. از این رو، بر ماست که در این ایام سوگ و ماتم، ادامهدهنده راه آن امام همام و اصحاب وفادارش باشیم.
کمیته امداد امام خمینی (ره) که رسالت خود را در خدمترسانی به محرومان و نیازمندان، توانمندسازی خانوادههای تحت حمایت، و ترویج فرهنگ احسان، انفاق و همدلی میداند، همواره تلاش کرده است تا با تأسی از سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، در مسیر یاریرسانی به اقشار آسیبپذیر جامعه گام بردارد. یقیناً یکی از جلوههای عملی فرهنگ عاشورا، توجه به محرومان، دستگیری از نیازمندان، حمایت از یتیمان، و گسترش روحیه نوعدوستی و مسئولیت اجتماعی است؛ امری که باید در همه سطوح جامعه به یک فرهنگ عمومی و ماندگار تبدیل شود.
در این روزهای جانسوز، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم که به حرمت خون پاک حضرت اباعبداللهالحسین (ع)، به همه ما توفیق دهد که در مسیر حق، عدالت، خدمت صادقانه و دفاع از ارزشهای اسلامی ثابتقدم بمانیم.
از خداوند متعال قبولی عزاداریها، توفیق بهرهمندی از فیوضات معنوی این ایام و عزت، سلامتی و سربلندی روزافزون برای مردم عزیز ایران اسلامی را مسئلت مینمایم.
علی اصغر قلی پور
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد













