09171417055پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر              
r_search r_search

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد: 185 پروژه کوچک و بزرگ راهسازی در دست اقدام است/ جاده سمیرم – یاسوج چهار بانده می شود | فریاد جنوب | فریادجنوب

کد خبر: 16613
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۹۸ - ۰۵:۴۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پروژه های راه و شهرسازی محورهای مواصلاتی شهر یاسوج گفت: احداث جاده سپیدار بابکان در محور باغچه سادات به شیراز، در زمینه اشتغال، بازار اقتصادی، گردشگری برای مردم استان کهیگیلویه و بویراحمد منافع زیادی دارد. . به گزارش فریاد جنوب ، سید عبدالمجید […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد: ۱۸۵ پروژه کوچک و بزرگ راهسازی در دست اقدام است/ جاده سمیرم – یاسوج چهار بانده می شود



مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پروژه های راه و شهرسازی محورهای مواصلاتی شهر یاسوج گفت: احداث جاده سپیدار بابکان در محور باغچه سادات به شیراز، در زمینه اشتغال، بازار اقتصادی، گردشگری برای مردم استان کهیگیلویه و بویراحمد منافع زیادی دارد.

.

به گزارش فریاد جنوب ، سید عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که با همراهی خبرنگاران  برگزار شد، بیان کرد: جذب ۱۴۰ میلیارد اعتبارات استانی و جذب ۱۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات ۹۷ از شرکت ساخت که یکی از معاونت‌های وزارت راه است تخصیص گرفتیم که این حجم اعتبار در استان بی سابقه بوده است.
وی در ادامه گفت: راه سازی نسبت به ساختمان سازی کار بسیار سنگین و مشکلی است. محدودیت فصل کاری دارد که مثلاً در فصل زمستان کار متوقف می‌شود. اگر بخواهیم استانداردها را رعایت کنیم لایه‌های اولیه آسفالت باید حداقل ۱۴ درجه حرارت داشته باشد. بخصوص در شهرستان بویراحمد فصل انجام کار راه سازی محدود است.
وی ابراز کرد: در استان حدود ۱۸۵ پروژه کوچک و بزرگ در دست اقدام است.
جاده سمیرم ۴ بانده می‌شود
نژادصفوی تصریح کرد: در محور سمیرم علارغم فشارهای کاری آسفالت را شروع کرده‌ایم و حدود ۷ کیلومتر را چهاربانده می‌کنیم.
وی اظهار کرد: آسفالت جاده تنگاری از فردا شروع می‌شود. محور سپیدار ۷ کیلومتر را تا شهریور و نهایتاً مهرماه آسفالت انجام خواهد شد. همچنین واریانت آب حیات را داریم.
وی در اشاره به تخصیص اعتبار به پیمانکارها گفت: اخیراً دو پیمانکار اعتبارات را تخصیص داده‌ایم. در محور سی سخت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اوایل سال در اسناد خزانه ثبت کرده‌ایم و مراحل تخصیص طی شده است که ظرف یکی دو هفته آینده دست پیمانکار باشد.
وی بیان کرد:  در این استان آزادراه نداریم و حق مردم استان است. حدود ۱۳۷ کیلومتر بزرگ راه داریم که این را اگر با اوایل انقلاب مقایسه کنیم بیش از ۱۵ کیلومتر تونل در استان داریم. هر کیلومتر تونل کمتر از ۸ میلیارد هزینه ندارد. این نگاه دولت است که بعد از انقلاب پیشرفت خوبی داشته‌ایم.
از ۴ هزار کیلومتر راه روستایی ۳ چهارم آن آسفالت است
وی به راه‌های روستایی استان اشاره کرده و گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار کیلومتر راه در استان داریم که بیش از ۴ هزار کیلومتر این راه‌ها به دلیل پراکندگی مسیرها راه‌های روستایی را تشکیل داده‌اند.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۳ چهارم جاده‌های روستایی ما آسفالت است و ممکن است نیاز به بهسازی داشته باشد.
۵۰۰
کیلومتر راه روستایی در دست اقدام تخصیص ۱۰ میلیارد تومان از دفتر مقام معظم رهبری
نژادصفوی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف استان در دست اقدام داریم که بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن در شهرستان بویراحمد و دنا است. یک پروژه بزرگی در بخش زیلایی و روستاهایی که در اطراف محور پاتاوه به دهدشت هستند که روز پنجشنبه کلنگ زنی می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۷ روستا در اطراف محور پاتاوه به دهدشت داریم که مجموعاً ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری تخصیص داده شده است، بخشی از این روستاها در شهرستان بویراحمد و بخشی در کهگیلویه است.
اعتبار ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده و کار هم عملاً شروع شده است.
۴
کیلومتر محور واریانت یاسوج به شیراز در بخش دره ماهینی
عبدالحمید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از محور واریانت یاسوج به شیراز در بخش دره ماهینی به تشریح مشکلات جاده قبلی پرداخته و گفت: بخش‌هایی از محور به دلیل رانش و ریزش کوه و جنس و بافت زمین شناسی‌اش با مشکلاتی به خصوص در فصل بارندگی مواجهه هستیم.
وی بیان کرد: این بخش حدود ۴ کیلومتر و چهاربانده است که مشکلات رانش و پرتاب سنگ و مشکلات برف گیری را نخواهیم داشت.
وی ابراز کرد: ۱۵ دستگاه پل خریداری شده و ظرف ده روز آینده عملیات احداث این پل‌ها و زیرسازی مسیر شروع خواهد شد.
وی گفت:  ۷۰ درصد حوزه استحفاظی محورهای استان تا پل تنگ سرخ حدود ۸۰ درصد چهاربانده شده است که بخشی‌اش در دست اقدام است و حدود کمی مانده است که باید تأمین اعتبار شود.
وی در رابطه با زمان اتمام پروژه‌ها گفت: پیش بینی ما بر این است که این چند پروژه تا پیش از دهه فجر به بهره برداری برسد. تدبیر ما بر این است که اول این دو پروژه به بهره برداری برسد و بعد به سمت پروژه بعد برویم.
محور واریانت یاسوج به شیراز در بخش دره ماهینی یکی از بهترین محورهای مسیر است
نژادصفوی گفت: مطالعات از قبل انجام گرفته است و دو مشاور از لحاظ فنی این پروژه را بررسی کرده‌اند و به دلیل حذف شدن پیچ و خم های جاده یکی از بهترین محورها خواهد شد.
وی با اشاره به میزان فعالیت و میزان اعتبار هزینه شده در پروژه بیان کرد: حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در این قسمت خاک برداری کرده‌ایم. هزینه‌های راه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل صعب العبور بودن، کوهستانی بودن، بافت سنگین زمین بالا است. همین ۴ کیلومتر بیش از ۲۴ میلیارد هزینه دارد. باید از مجموعه مدیریتی استان و نگاه دولت و هم وزرات راه تشکر کرد.
دو راهی سپیدار؛ سپیدار مرکزی بابکان در محور باغچه سادات
نژادصفوی در بازدید از بهسازی و اسفالت دو راهی سپیدار؛ سپیدار مرکزی بابکان در محور باغچه سادات گفت: در همین قطعه حدود ۶۰۰ کیلومتر مکعب خاکبرداری دارد که ۹۰ درصد خاکبرداری انجام گرفته است.
وی به فواید احداث این جاده اشاره کرده و گفت: با احداث و اتمام این پروژه، نعمتی برای مردم استان است به دلیل ایجاد فرصت برای مواصلات و مبادلات بهتر در زمینه‌های مختلف دارویی بهداشتی، کشاورزی، آذوقه و غیره بین دو استان کهگیلویه و وبویراحمد و فارس است.
وی در ادامه گفت: استان فارس نیز باید ادامه مسیر را که جزو محدوده خود است اقدام کند، کما اینکه استان فارس نیز اقدام به چهاربانده کردن این مسیر را شروع کرده و فقط مسیر سپیدار تا تنگ سرخ ساخته نشده است و حدود ۲۵ کیلومتر باید ساخته شود.
وی بیان کرد: ما این انگیزه را داریم که برای احداث ادامه مسیر به استان فارس ترغیب و تشویق کنیم، چون در بحث اشتغال، بازار اقتصادی، گردشگری یاسوج و دیگر موضوعات برای مردم استان کهیگیلویه و بویراحمد منفعت دارد.
نژاد صفوی در انتها گفت: بخش زیادی از مسافرانی که از شیراز قصد مسافرت به مرکز کشور را دارند از این محور استفاده می‌کنند، به دلیل طبیعت زیبایی که دارد بخصوص در فصول تابستان و بهار جمعیت زیادی را جذب جاده یاسوج می‌کند.

 

 

نویسنده: مینو آریانفر
نظرات بینندگان
  1. راهداری گفت:

    تمام مطالب بیان شده حرف مفت است .یکی از ضعیفترین مدیران راه وشهرسازی جهت پیگیری وجذب اعتبارات است.۱۰میلیارد دفتر مقام معظم رهبری را چگونه می خواهد جذب کند؟غیر از اینکه صورت وضعیت سوری بنویسد.آسفالت تنگاری یکی ازشاهکارهای اوست.دو ماه از آن نگذشته باید آن را بیرون ریخت.

  2. الله رضا گفت:

    درود بر مهندس رحیم پور کخ این طور رک مشکلات را بدون ترس از کار فرما بیان نمودند

  3. کارگر گفت:

    و ای پیمانکارل بگوید بیان پیل کارگرل بین نیخا ایطو….مخصوصا اقای ش ر