اقدامات فرهنگی دارای ظرافت و زمان‌بر است
اقدامات فرهنگی دارای ظرافت و زمان‌بر است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: انجام کارهای فرهنگی هم دارای ظرافت خاصی بوده و هم بسیار زمان‌بر است و در بلندمدت اثرگذار خواهد بود.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، عبدالکریم عبودی در نشست با اعضای هیئت امنای انجمن فیلم و عکس شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: دنیای امروز با سرعت در حال تغییر و تحول است و باید این تغییر و تحول را درک کنیم و در این زمینه نیازمند تولید محتوا هستیم و یکی از تاثیرگذارترین ابزارها برای تولید محتوا، فیلم و عکس است، چنان که با یک فیلم، یک سکانس و حتی یک عکس می‌توان تاثیری شگرف بر اشخاص و جامعه گذاشت.

وی افزود: انجمن فیلم و عکس یکی از بازوهای توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از جناب رضوی زاده رئیس انجمن فیلم و عکس تشکر می‌کنم که با پشتکار و اشتیاق پیگیر مسائل فیلم و عکس در شهرستان و به جِد پیگیر مطالبات عزیزان است.

عبودی با اشاره به ظرافت و زمانبر دانستن کار فرهنگی بیان کرد: به عنوان مثال شما یک فیلم تولید می‌کنید، شاید ۵ سال حتی یک دهه دیگر تاثیرش را در جامعه ببینیم؛ چون کار فرهنگی و هنری مانند ساخت یک پل، جاده و یا یک ساختمان نیست که نمود عینی و بیرونی آن سریع قابل رویت باشد، کار فرهنگی ظرافت خاص خود را دارد، مثلاً برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: همه انجمن‌ها باید پای کار بیایند و اگر همه دست به دست هم دهیم، در این صورت می‌توانیم جامعه‌ای پیشرو و مترقی داشته باشیم و برای این منظور باید آموزش را در اولویت قرار دهیم و از ظرفیت‌های موجود که توانمند هم هستند حداکثر استفاده را ببریم، به عنوان مثال جناب رضوی زاده هم تحصیل کرده رشته سینما و هم فیلمساز است و در انجمن فیلم و عکس از توانمندی وی استفاده می‌کنیم.

اسماعیل رضوی زاده رئیس انجمن فیلم و عکس و سینمای جوان شهرستان کهگیلویه گفت: عملکرد خوب و مثبت ما در سال گذشته به دلیل حمایت مدیری توانمند و پای کار و همچنین مجموعه خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه بود.

وی فزود: این کارها با دست خالی صورت گرفت و اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وعده‌های خود را عملی کند و توزیع عادلانه ای برای امکانات، تجهیزات و منابع مالی در نظر بگیرد، با توجه به استعدادهای موجود در شهرستان، قطعاً برگه‌های مثبت و پربارترِ بیشتری را ورق خواهیم زد.

رضوی زاده ضمن تشکر از زحمات و همکاری‌ها و همراهی‌های عبودی، گزارشی از کارهای انجام گرفته و برنامه‌های آینده انجمن فیلم و عکس را ارائه داد.

۱) همکاری در تولید فیلم کوتاه (مستند و داستانی) ۱۱ مورد.

۲) برگزاری کارگاه عکاسی سه روزه (مربی اسماعیل رضوی زاده)

۳) برگزاری دوره آموزشی ویرایش عکس با محوریت فتوشاپ و هوش مصنوعی ۱۵ جلسه (مربی علی محمدی مقدم).

۴) برگزاری دوره آموزشی عکاسی ۱۵ جلسه (مربی علی محمدی مقدم).

۵) برگزاری نمایشگاه عکس یک مورد.

۶) پخش فیلم کوتاه به همراه جلسات نقد و بررسی به صورت ماهانه.

۷) برگزاری دوره فیلمسازی آسان ۱۲ جلسه در آینده (مربی اسماعیل رضوی زاده).

۸) برگزاری دوره ها و کارگاه‌های تدوین، فیلمنامه نویسی، عکاسی، فیلمبرداری و کارگردانی فیلم در آینده.

۹) برگزاری نمایشگاه‌ عکس در آینده.

۱۰) پخش فیلم به صورت دو هفتگی به همراه جلسات نقد و بررسی در آینده.

۱۱) برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی با موضوع آسیب‌های اجتماعی با گستره منطقه‌ای در آینده.

در پایان این نشست، اعضای انجمن پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای خود را ارائه دادند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی