اندکی تفکر؟؟؟؟/انتخاب آگاهانه  بدون تفکر قومی وقبیله ای امکان پذیراست
اندکی تفکر؟؟؟؟/انتخاب آگاهانه  بدون تفکر قومی وقبیله ای امکان پذیراست

تیم ملی ایتالیا برای رفتن به جام جهانی روسیه احتیاج به یک گل داشت،ونتورا سرمربی ایتالیا تصمیم می‌گیرد در لحظاتی پایانی بازی دِروسی (دنیله دِ روسّی Daniele De Rossi هافبک تدافعی باشگاه رم) را وارد بازی کند ، دستیار سرمربی به سراغ این هافبک مشهور می‌رود و به او می‌گوید باید خود را آماده ورود […]

تیم ملی ایتالیا برای رفتن به جام جهانی روسیه احتیاج به یک گل داشت،ونتورا سرمربی ایتالیا تصمیم می‌گیرد در لحظاتی پایانی بازی دِروسی (دنیله دِ روسّی Daniele De Rossi هافبک تدافعی باشگاه رم) را وارد بازی کند ، دستیار سرمربی به سراغ این هافبک مشهور می‌رود و به او می‌گوید باید خود را آماده ورود به زمین کند واکنش دِروسی اما به این تعویض جالب است ، او با حالتی عصبانی به دستیار سرمربی می‌گوید ، چرا من باید به زمین بروم؟ ما به تساوی نیاز نداریم، باید ببریم! به ونتورا بگوکه تمام بازیکنان می‌خواهند اینسینیه به زمین برود نه من !!دِروسی می‌دانست که ورودش به زمین کمکی به ایتالیا نخواهد کرد ، به خاطر همین می‌خواهد بازیکن هجومی که می‌تواند به تیم کشورش کمک کند وارد بازی شود، ایتالیا به جام جهانی نرفت اما دِروسی جهانی شد ، این بازیکن ایتالیایی نشان داد که منافع ملی مهم‌تر از منافع فردی است، او می‌دانست صعود ایتالیا به جام جهانی به نفع همه است که این همه شامل او هم می‌شود و نرفتنش به ضرر همه .

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوب faryadejoniib.ir

حال بیاید همه ازخودمان بپرسیم ، در استانی که واژه سرزمین چهارفصل را یدک می کشد چند «دِروسی» داریم؟
✔آیا از نمایندگان فعلی و اسبق استان که خودشان وان هم در برابر وجدانشان احساس می کنند ، عملکرد مثبتی جهت توسعه ی استان وحوزه ی انتخابیه خودشان نداشته اند ،حاضرمی شود جهت کمک به استان در دوره ی آتی مجلس شورای اسلامی ورود نکند؟
✔چندنفرازماهاحاضرهستیم درانتخابات استان ،بدون تفکرقومی وقبیله ای وصرفا براساس ومعیارشایستگی نماینده ای را انتخاب تا ازاعتبار استان دفاع کند

✔ کدام یک از مدیران استانی ما حاضر هستند منافع فردی خود را قربانی منافع استان کنند؟
✔چند نفر از مدیران استان ،حاضرند به خاطر استانی که واژه محرومیت را باوجودآن همه منابع عظیم طبیعی ،گردشگری ،گاز ونفت دارد از پست مدیریتی استعفا دهند تامدیر شایسته ی دیگری بتواند درآن حوزه ی مدیریتی خود،التیام بخش درد مردمانی نجیب وباصلابتی ، همچون کوه دنا باشد.
✔ چند نفر حاضرند وقتی سازمانی ،اداره ای وشرکتی به آنها پیشنهاد می‌شود، بگویند در این برهه زمانی، من گزینه خوبی برای این مسوولیت نیستم؟

✔چند نفرازماها حاضر هستیم وقتی درمناصبی قرارگرفتیم اول به فکر کارمندان وخانواده های آنان باشیم وبعد به فکر خود واطرافیان خودمان.
✔چند نفرازماها حاضرهستیم برای دیگران ازحق خود بگذریم ،حرمت نگهداریم وکاری راکه میخواهیم انجام دهیم صرفا برای رضای خدا باشد نه مخلوق خدا.
✔چند نفرازماها حاضر هستیم درچینش پست های مدیریتی ،صرفا به شایستگی ها نگاه کنیم، نه با نظر نماینده ،طایفه وقوم وقبیله؟؟
بسیاری از ما خوب حرف می‌زنیم. بسیاری از ما وقتی عملا به حرف باشد از خدمت سخن می‌گوییم و این که ما فقط برای خدمت آماده‌ایم و بسیاری از ما واقعا نمی‌توانیم دِروسی باشیم،نمی‌توانیم از دیده شدن بگذریم،نمی‌توانیم موفقیت دیگران را ببینم ،همه ما باید بدانیم که منافع استان وبه طبع آن بر هر تصمیم شخصی ارجحیت دارد، پیشرفت دیارمان و ایران اسلامی به نفع همه ماست و عقب‌ماندگی به ضرر همه ماست.
ودرآخرجبران خلیل جبران چه زیبا تشبیه کرد مترسکهای زمانه را !!!!
از مترسکی سوال کردم: آیا از تنها ماندن در این مزرعه بیزار نشده‌ای؟
پاسخم داد: در ترساندن دیگران برای من لذت به یاد ماندنی است،
پس من از کار خود راضی هستم و هرگز از آن بیزار نمی‌شوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم:
راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!
گفت: تو اشتباه می‌کنی!
زیرا کسی نمی‌تواند چنین لذتی را ببرد،
مگر آنکه درونش مانند من با کاه پُر شده باشد!
لحظه ای درنگ کنیم وبه خودمان بیاییم
یا علی مدد

به قلم :سیده نازنین زهرا حسینی

کارشناس ارشدحقوق

و

فعال سیاسی اجتماعی