بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران پیرامون دادگاه دکتر سید محمدرضا خاتمی
بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران پیرامون دادگاه دکتر سید محمدرضا خاتمی

به نام خدا بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران پیرامون دادگاه دکتر سید محمدرضا خاتمی دادگاه دکتر سید محمدرضا خاتمی پیرامون اظهارات وی در مورد انتخابات پرمسئله سال 88 و اثبات تخلفات عدیده بر ابهامات افزود و در حالی که نظام بیش از هر زمان دیگری در مقابل تهدیدها و صف آرایی نظامی دشمنان […]

به نام خدا

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران پیرامون دادگاه دکتر سید محمدرضا خاتمی

دادگاه دکتر سید محمدرضا خاتمی پیرامون اظهارات وی در مورد انتخابات پرمسئله سال 88 و اثبات تخلفات عدیده بر ابهامات افزود و در حالی که نظام بیش از هر زمان دیگری در مقابل تهدیدها و صف آرایی نظامی دشمنان و جنگ اقتصادی نیاز به همبستگی ملی و تنویر افکار عمومی و حفظ و آرامش سرمایه های اجتماعی و همراهی مردم و حمایت نخبگان و سیاسیون دارد، رای صادره از سوی دادگاه که شائبه سیاسی دارد بر اختلافات و ابهامات افزود و دامنه تنش و طرفداری از جریان انحراف را موجب شده است که می تواند صدمات جبران ناپذیری در فضای سیاسی و افکار عمومی بوجود آورد.

دکتر سید محمدرضا خاتمی اظهار داشته اند: «در جلسه دادگاه موارد متعددی از آشفتگی در انتخابات سال 88 که اگر بخواهیم اسم آن را تخلف، تقلب، دستکاری، مهندسی یا تدلیس بگذاریم، نشان دادم، اساس دفاعیه من برخلاف آنچه که عده‌ای گمان می‌کردند حرف‌های کلی می زنم، دقیقاً مستند بر گفته‌ها، اظهارات و آماری بود که مسئولین رسمی انتخابات در وزارت کشور و شورای نگهبان ارائه داده بودند. همچنین در این جلسه در موارد مختلف ابهامات بسیار جدی، آشفتگی و تناقض‌هایی که در تعداد صندوق‌ها، آرا داشتند و موارد دیگر و همچنین تعرفه‌هایی که به خارج از کشور ارسال شده بود، ارائه دادم. اما اینها مستندات اصلی دفاعیه من نبود بلکه مستند اصلی دفاعیه من در حقیقت سه مورد بود. نخست؛ شمارش آرا بر اساس گزارش تفصیلی شورای نگهبان و پیوست شماره 49 است که نشان دادم چقدر اختلاف عدد زیاد بوده و نهایتا بیش از 2 میلیون رای گم شده است. مورد بعدی در حوزه توزیع تعرفه ها است، بر اساس اظهارات رسمی و دسترسی من به یازده استان؛ برای آن استان‌ها سه میلیون رای چاپ شده اما ارسال نشده است. مورد سوم در مورد چاپ تعرفه‌ها است. تا 31 خرداد 88 بر اساس اظهارات رسمی مسوولان گفته شده که 58 میلیون تعرفه چاپ شده است اما شورای نگهبان گفته است 60 میلیون و مشخص نیست 2 میلیون کجا چاپ شده است؟

…آنچه در دادگاه مطرح کردم تنها بخش کوچکی از حقایقی بود که در انتخابات 88 گذشت. بخشی که فقط و فقط با جست و جوی اینترنتی آشکار توسط هر فرد علاقه مند قابل دسترسی است….آنچه در پشت پرده و آنچه در اتاق تجمیع آرا گذشت، برای ما روشن نیست. من ثابت کردم حداقل تعداد 7 میلیون و 89 هزار و 993 رای تقلب شده است.فتنه واقعی این است. فتنه، اعتراض به تقلب نیست. تقلب فتنه اکبر است. فتنه اعتراض و شکوه و گله حتی از رهبری نیست. فتنه این است که تقلب کنند و خود را پشت رهبری مخفی کرده و از حیثیت و وجاهت جایگاه رفیع رهبری برای انجام آن سوءاستفاده کنند… از مقام معظم رهبری درخواست دارم به این اسناد و مدارک امعان نظر داشته باشند و گروهی بی طرف، منصف و مقبول همه جناح ها را مامور رسیدگی کنند تا براساس آن انشاالله جبران مافات شود. این آن چیزی بود که در دادگاه گذشت.»

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران ضمن اعلام حمایت از دکتر خاتمی اعلام می نماید، دادرسی عادلانه و بدون از گرایش سیاسی می تواند به رفع اختلاف و ابهامات بینجامد و از ریاست محترم قوه قضائیه که با رویکرد اصلاحی در حال انجام تغییرات و زدودن بدبینی ها هستند تقاضا داریم به پرونده مزبور و رای صادره ورود کرده و از آسیب بیشتر به کشور و اختلافات بیشتر در مقطعی که نیاز به انسجام و وحدت ملی است و در سال منتهی به انتخابات مجلس جلوگیری نمایند.

امید انکه با توجه به مستندات و ارقام و آمار ارائه داده شده از سوی دکتر خاتمی در دادگاه و درک صحیح شرایط و عبرت از گذشته ها و تجدیدنظر قانونی و مشفقانه در حکم صادره، مسیر صلاح و صواب طی شود و رضایت خداوند حاصل گردد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران