بیانیه مهم شماره یک جریان سوم در کهگیلویه بزرگ!
بیانیه مهم شماره یک جریان سوم در کهگیلویه بزرگ!

  پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaradejonoob.ir در این سالها برنامه ویژه ای از سمت جریانان سیاسی برای برون رفت از آنچه که هستیم شاهد نبودیم نه در کلان نه سانتریفیوژ چرخید و نه معیشت درست شد، و اکنون در سطح منطقه دوران پسا رد صلاحیت یک جریان سیاسی کهگیلویه، در چکاچک سکه و منفعت طلبی و […]

 

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaradejonoob.ir

در این سالها برنامه ویژه ای از سمت جریانان سیاسی برای برون رفت از آنچه که هستیم شاهد نبودیم نه در کلان نه سانتریفیوژ چرخید و نه معیشت درست شد، و اکنون در سطح منطقه دوران پسا رد صلاحیت یک جریان سیاسی کهگیلویه، در چکاچک سکه و منفعت طلبی و لمپنیسم، وشارلاتانیسم رسانه ای، در فضای دوگانه و تقابلی موهن و هیجان زده، شاهد پروپاگاندای بدور از دانش سیاسی دو قطبی سرو ته یه کرباس قدرت و ثروت هستیم!

طمع ورزی و نُمود منافع متعدد از دو طیف منفعت گرا و منفعت طلب روز بروز مردم را نا امیدتر خواهد کرد، مسیر توسعه بلاد شور از ذهن و دل جوانان دغدغه مند خواهد گذشت نه فسیلهای سیاسی و قرقبانانی که با وعده و وعید مردم درد کشیده را در منگنه سیاست بازی و معاملات خویش گوشه رینگ برده اند.

خود کرده را تدبیر نیست…پیشتر گفتم می خواهم صدای سه نسل باشم!
مردم و خصوصا نسل جوان بدانید و بدانیم؛ افرادی که با حرص و ولع در خانه شما را دق الباب می کنند، -یعنی نمیدانند که اندیشه خریدنی نیست- و در این رویارویی دون شان فقط شما را کوپن رای می بینند، در این روزها مزایده شناسنامه های شمایان مطرح است، و در آینده نه چندان دور در کافه باغ های فرحزاد روی حقوق شما معامله خواهند کرد! نگذارید امید به آینده در شما را بیش از پیش به یاس و نا امیدی بکشانند. هوشیار باشید و بداد خویش برسید. فراموش نکنیم در طول تاریخ کهن هیچ بانوی ایلی و غیور مرد عشایری برای لقمه نانی به پادشاه مملکت هم رو نزد! فاین تذهبون!

این روزها خبری از طرح و برنامه های معیشتی و اشتغال شنیده اید؟

جامعه فرهیخته و نخبگان اساتید دانشگاهی حوزه های علمیه و دانشجویان عزیز! تاکنون از شما برای برای نیل به وضعیت مطلوبتر و برون رفت از مشکلات و معضلات وضعیت موجود نظر خواهی شده است!؟ پاسخ را می دانم نه…نه به گستردگی جغرافیای کهگیلویه، بهمئی و چرام و لنده…بداد نسلهای آینده برسید.

چند روز قبل یکی از حامیان میراث فرهنگی تماس گرفت و گفت: سه نماینده اخیر کهگیلویه را برای بی توجهی به بافت قدیم دهدشت شکایت حقوقی کرده ایم؛ بدون از اینکه دنبال مقصر بگردیم، باید گفت: یکی از مهترین عوامل رونق کسب و کار در منطقه تولید ثروت و درآمد توجه به صنعت گردشگری و بومگردیست و بهره وری از ظرفیت کم نظیر میراث جهانی بلاد شاپور بوده و هست! که باید مقدمات توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به آن معطوف کنیم. (در آینده مفصل پرداخته خواهد شد)

جوانی از من پرسید تو که پول نداری برای چه آمده ای و چطور می خواهی رقابت کنید؟…گفتم: بگذار شمعی و مشعلی روشن، راه سوم و مسیری زلال و طاهر پیش روی همگان فراهم باشد‌… و آیندگان قضاوت می کنند و مطمئن باشید که روزی فرا برسد که گرد و غبار معامله گری بنشیند و روز از نو…

مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی این خطه از مسیر دانایی می گذرد از ذهن و دل جوان می گذرد نه جلسات شبانه کذایی منفعت طلبان!
در کدام شاخص توسعه ما از آخر اول نیستیم

تنها در خودکشی بعد از ایلام دوم هستیم که اگر تدبیری اندیشیده نشود به برکت دیشموک بزودی گوی سبقت را ایلام خواهیم ربود.

پس هر جوان یک رسانه باشد و روشنگری کنید!

“ما زنده به آنیم که آرام نگیریم-موجیم که آسودگی ما عدم ماست”*/

(بیانیه شماره یک – دغدغه مندان ایل تکمیل کننده پازل های بعدی باشید.)

سید فرزاد نجات نیا