به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب با ممانعت شهردار گچساران برنامه هنری و مذهبی شب های رمضان در گچساران کنسل شد در حالی که قرار بر آن بود که که به مدت ١۵ شب برنامه های هنری و مذهبی جهت ایجاد و نشاط معنوی در بعد از افطار در گچساران برگزار گردد ،تنها ساعاتی پیش […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب با ممانعت شهردار گچساران برنامه هنری و مذهبی شب های رمضان در گچساران کنسل شد
در حالی که قرار بر آن بود که که به مدت ١۵ شب برنامه های هنری و مذهبی جهت ایجاد و نشاط معنوی در بعد از افطار در گچساران برگزار گردد ،تنها ساعاتی پیش از افطار در حالی که مجوز اجرای این ویژه برنامه ها توسط اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و فرمانداری این شهرستان صادر شده بود ، با حضور پرسنل شهرداری در محل برگزاری این مراسم و ایجاد ممانعت در برگزاری این مراسم ،از سوی شهردار دوگنبدان کنسل شد.
شهرداری دوگنبدان در حالی از اجرای این برنامه ممانعت کرد که در شهرهای مختلف جشنواره ها ایام مبارک ماه رمضان با حضور گسترده شهروندان برگزارمی گردد.
به گزارش رسانه این مجموعه از برنامه ها جهت ایجاد نشاط و شادی معنوی در ایام مبارک ماه رمضان پس از افطار در اماکن عمومی برگزار می گردد که با استقبال شهروندان روبرو می شود
در ادامه برخی از مراسمات برگزار شده به این مناسبت جهت اطلاع شهردارو شورای شهر و بهرخصوص شهروندان گچسارانی آماده است.

و اما چندین برنامه را در زیر می خوانید که در کشور در حال اجراست ؛

محمد درافشانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:همزمان با ماه مبارک رمضان «جشن رمضان شب های مهربانی» از ۴ لغایت ۱۱ خرداد ماه به مدت هشت شب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در حال برگزاری است
به گزارش روابط عمومی برج میلاد، جشنواره رمضانی “شهر رمضان” از 17 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. این جشنواره با حضور هنرمندان و شهروندان و بازدیدکنندگان برگزار می شود.
این جشنواره در نخستین شب با برگزاری برنامه های هنری و مسابقه توسط هنرمندان آغاز شد و هنرهای نمایشی و عروسک گردانی و خیمه شب بازی با موضوع های دینی از دیگر برنامه های آن بود. گروهی از شهروندان نیز با حضور گسترده در ویژه برنامه نغمه های آسمانی، اقدام به ختم قرآن در نخستین شب این برنامه کردند.
شب های ماه رمضان در بوستان ها و مراکز گردشگری ایران با جشن ها و جشنواره های گوناگون همراه است و دوربین های چند شبکه تلویزیون در این شب ها کار پوشش برنامه این جشن ها را عهده دارد. مهم ترین جشنواره ایام ماه رمضان با «شهر خدا» با حضور و اجرای دو چهره ادبی کشور در برج میلاد تهران برگزار می شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، این برنامه ها در آستانه میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌ شود.
در این برنامه هنرمندان آثار فاخر خود را در فضای هنرستان هنرهای زیبا ارائه می‌کنند و با ایجاد فضای هنری مفرح تلاش می‌شود تا از فیوضات ماه رمضان بهره بیشتری برده شود.
قرائت مجلسی و اجرای مراسم توسط گروه‌های سرود و تواشیح همچنین ارائه دمنوش‌ ها و غذاهای سنتی با حضور مردم از جمله برنامه های این مراسم است.
براساس این گزارش، شامگاه 20 خرداد طی برگزاری برنامه ای جامع از دست اندرکاران اجرای این برنامه ها تقدیر می شود.
خاطرنشان می شود، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان چهارشنبه شب گذشته در همایش روابط عمومی های استان اصفهان گفت: رمضان ماه شادی و نشاط معنوی مسلمانان است و این اداره کل تلاش می کند با اجرای برنامه هایی در این ماه مبارک، شادی و نشاط معنوی رمضان را به مردم منتقل کند.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ حبیب رضا ارزانی ‘ ، افزود: رمضان از نام های خداوند است که از آن به عنوان رمضان کریم و رمضان مبارک یاد می شود و گفته شده درهای بهشت در این ماه بر روی مومنان گشوده می شود.
وی از رمضان بعنوان ماه شادی مسلمانان یاد و تصریح کرد: نتوانسته ایم شادی و نشاط معنوی این ماه مبارک را به مردم منتقل کنیم.