ساخت و ساز غیر قانونی در محله‌هایی از دهدشت/پروانه‌هایی که بدون استعلام صادر می‌شوند
ساخت و ساز غیر قانونی در محله‌هایی از دهدشت/پروانه‌هایی که بدون استعلام صادر می‌شوند

ساخت و ساز در اراضی منابع ملی رواق و گلزار دهدشت در حالی است که تکلیف زمین‌های اختلافی هنوز مشخص نشده است. هدایت‌الله آویزش در گفت‌وگو با خبرنگار فریاد جنوب در کهگیلویه با اشاره به ساخت و سازهای غیر قانونی در محله‌های رواق و گلزار دهدشت اظهار داشت: بر اساس ماده قانونی راه و شهرسازی […]

ساخت و ساز در اراضی منابع ملی رواق و گلزار دهدشت در حالی است که تکلیف زمین‌های اختلافی هنوز مشخص نشده است.

هدایت‌الله آویزش در گفت‌وگو با خبرنگار فریاد جنوب در کهگیلویه با اشاره به ساخت و سازهای غیر قانونی در محله‌های رواق و گلزار دهدشت اظهار داشت: بر اساس ماده قانونی راه و شهرسازی موظف است نسبت به تملک زمین‌های منابع ملی قبل از ساخت و ساز اقدام کند.

رئیس اداره منابع طبیعی  آبخیزداری کهگیلویه اضافه کرد: بر اساس مواد ۱۰ و ۲۰ قانون زمین شهری زمین‌های منابع ملی درون شهر باید توسط راه و شهرسازی از منابع طبیعی تملک و از سند منابع طبیعی خارج شود.

آویزش گفت: ساخت و سازهای گردنه رواق، پلاک تل‌طاق و تل‌برکه در گلزار بدون تملک صورت گرفته است.

وی گفت: وظیفه حراست این اراضی بر عهده راه و شهرسازی است
مکاتبه کردیم اداره شهرسازی باید بر اساس مواد قانونی این اراضی را تملک کند.

آویزش با اشاره به ساخت و ساز در این مناطق تصریح کرد: شهرداری بدون استعلام از منابع طبیعی مبادرت به صدور پروانه ساخت و ساز کرده است.

این مسؤول در خصوص تکلیف این اراضی اختلافی گفت: راه و شهرسازی باید پیرو مکاتبات منابع طبیعی نسبت به تملک اقدام کند، راه دوم نیز پیگیری از طریق شعبه دوم دادگاه عمومی و طرح دعوی نسبت به ماده 56 قانون جنگل‌ها است.

آویزش افزود: راه سوم این است که به عنوان فروش مال غیر طرح دعوی شود.

وی با بیان اینکه در کهگیلویه کوه‌خواری و زمین‌خواری تا الان صورت نگرفته است، گفت: یکسری تصرفات بدون اطلاع قبلی و بصورت عرفی کشت می‌شود و منابع طبیعی با صورتجلسه و نقشه‌برداری رفع تصرف می‌کند.