سهل‌انگاری کادر درمانی دهدشت در مرگ کودک ۱۱ ساله سرفاریابی
سهل‌انگاری کادر درمانی دهدشت در مرگ کودک ۱۱ ساله سرفاریابی

به گزارش فریاد جنوب، سوم شهریور 1398 بود که سرپرست اورژانس استان از وقوع یک فقره تصادف در جاده حادثه آفرین آب حیات خبر داده و گفته بود بر اثر برخورد دو خودروی وانت مزدا و پراید 13 نفر مصدوم شدند. محسن جلیل عنوان کرد این تصادف در ساعت ۱۷ به مرکز دیسپچ دهدشت گزارش […]

به گزارش فریاد جنوب، سوم شهریور 1398 بود که سرپرست اورژانس استان از وقوع یک فقره تصادف در جاده حادثه آفرین آب حیات خبر داده و گفته بود بر اثر برخورد دو خودروی وانت مزدا و پراید 13 نفر مصدوم شدند.

محسن جلیل عنوان کرد این تصادف در ساعت ۱۷ به مرکز دیسپچ دهدشت گزارش شد و بمحض اعلام این خبر بلافاصله ۶ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

جلیل ادامه داد : این تصادف در آب حیات سرفاریاب به وقوع پیوست که در مجموع ۱۳ مصدوم داشت که هر ۱۳ مصدوم بعد از ارایه خدمات اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند

یک روز بعد از اعزام مصدومان به بیمارستان امام خمینی دهدشت هم خادمی رئیس این بیمارستان در گفت و گو با رسانه ها گفته بود بلافاصه بعد از اعلام این حادثه و آمار مصدومان، تیم کامل پزشکی و درمانی بیمارستان در اورژانس مستقر و بعد از اعزام این مصدومان به این مرکز،مراحل درمان۱۴ نفر این حادثه آغاز گردید.

رئیس بیمارستان دهدشت در ادامه گفت: ۱۰ نفر از این مصدومان به صورت سطحی دچار حادثه شده بودند که بعد از معاینه و اقدامات لازم مرخص و ۴ نفر دیگر هم اکنون در بیمارستان بستری و در سرویسهای مختلف از قبیل ارتوپدی،جراحی عمومی،گوش و حلق بینی، و طب اورژانس در حال دریافت خدمات هستند و الحمدالله حال عمومی هیچ کدام از این مصدومین وخیم نیست و در روزهای آتی بعد از بهبودی لازم مرخص خواهند شد.

در حالی که در اظهارات مسؤولان این حادثه هم در کمترین زمان ممکن پوشش خدمات فوریت پزشکی شد و هم مصدومان بعد از بهبودی کامل ترخیص شدند اما مرگ یکی از این مصدومان چند روز بعد از ترخیص حکایت از سهل انگاری کادر درمانی بیمارستان دارد.

یکی از بستگان این پسر 11 ساله (آرش دبید)امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم در سرفاریاب گفت: روز بروز حادثه انتقال مصدومان , اورژانس 115 با تاخیر انجام شد(به اعتقاد این پایگاه خبری وبراساس بعد مسافت ومحل حادثه تا نزدیک ترین ایستگاه اورژانس تاخیر جهت حضور اورژانس طبیعی هست)

وی افزود: در حالی که مصدومان یکی از آمبولانس ها حال وخیمی داشتند تا رسیدن سایر آمبولانس ها اجازه حرکت به آمبولانس حامل این بیمار داده نشد.

این فرد داغدیده تصریح کرد: بعد از انتقال به بیمارستان هم ساعتها در انتظار انجام کارهای رادیولوژی معطل ماند و پس از کارهای درمانی با ادعای بهبودی ترخیص شد اما حال بیمار وخیم شد و پزشکان شیراز از خون شدن ریه آن مرحوم خبر داده و با ابراز تاسف با کمال تعجب گفتند چطور با این شرایط ترخیص شده بود!

سایت فریاد جنوب این ادعا را رد و تایید نمی‌کند و حق عوامل بیمارستان برای پاسخگویی به این مطلب را محفوظ می دارد.\