سیمای شهر دهدشت در مسیر تحول/آغاز عملیات اجرای 7 پروژه عمرانی
سیمای شهر دهدشت در مسیر تحول/آغاز عملیات اجرای 7 پروژه عمرانی

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، کیفیت معابر شهری از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری است و رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری عامل اصلی بهبود مستمر در فرآیند کارهایی است که در جهت افزایش کارایی و بهبود خدمات شهری صورت می‌گیرد. طی سال‌های گذشته کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها و معابر به یکی از مشکلات اساسی […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب،

کیفیت معابر شهری از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری است و رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری عامل اصلی بهبود مستمر در فرآیند کارهایی است که در جهت افزایش کارایی و بهبود خدمات شهری صورت می‌گیرد.

طی سال‌های گذشته کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها و معابر به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده و وضعیت شطرنجی، چاله و چوله و دست‌اندازهای معابر علاوه بر زشت شدن سیمای شهر به خودروهایی که روزانه در سطح شهر تردد دارند آسیب‌هایی وارد کرده است.

حفاری ادارات خدمات‌رسان نیز بخش دیگری از مشکلاتی است که در نقاط مختلف شهر به چشم می‌خورد و ترمیم‌های پس از حفاری در برخی نقاط بی‌کیفیت و سطحی انجام شده که نیازمند دوباره‌کاری و صرف هزینه مضاعف است.

وضعیت نا مناسب معابر مدیریت شهری را بر آن داشت تا اقدام اساسی در ترمیم خیابان‌ها و معابر شهر صورت گیرد. تابستان امسال را می‌توان فصل تحول در سیمای شهر دهدشت تلقی کرد هر چند تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل زمان لازم است اما همین می‌تواند شروعی امیدوار کننده بر پایان زشت‌نمایی باشد که سال‌هاست در بی‌توجهی شهرداری ادوار گذشته نمایان بود.

این روزها طرح‌های عمرانی شهرداری دهدشت در نقاط مختلف شهر به چشم دیده می‌شود و برای نخستین بار است اجرای چند طرح عمرانی همزمان شهروندان را نسبت به مدیریت جامع خدمات شهری امیدوار می‌کند.

مدیریت شهری و شورای شهر در تلاش است رنگ روی تازه‌ای به شهر بخشند و سیمای شهر را متحول کنند عملیات آسفالت برای بهسازی خیابان‌های اصلی و معابر شهر نهضتی است که شهرداری عملیاتی کرده است.

سال 98 را باید سال تحول جدی در خیابان‌ها و معابر شهر قلمداد کنیم؛ اجرای هفت پروژه عمرانی و زیربنایی در زمینه بهسازی و آسفالت معابر، تعریض و بهسازی جاده آرامستان جدید، توسعه و بهبود فضای سبز و روکش و ترمیم آسفالت معابر خدماتی است که اخیرا وارد فاز اجرایی شده است.

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: بعد از سال‌ها شاهد فعالیت ماشین‌آلات سنگین در حال اجرای پروژه آسفالت هستیم و باعث خوشحالی است که قرار است تحولی در خیابان‌ها ایجاد شود.

تراشه‌کاری معابر برای آسفالت

شهروند دیگری که راننده تاکسی است با بیان اینکه معابر کابوس راننده‌‌ها برای تردد در شهر است، ادامه داد: به خاطر وضعیت آزاردهنده آسفالت بخش زیادی از درآمد خود را صرف تعمیر خودرو می‌کنم.

راننده دیگری با تأئید خرابی مکرر ناشی از وضعیت نا مناسب معابر می‌گوید: نصب سرعت‌کاه در برخی از خیابان‌ها نیازمند اصلاح است نیاز است شهرداری در این زمینه هم وارد عمل شود .

در این میان همدلی و پیگیری اعضای شورای شهر در جذب قیر و اعتبار و عملیاتی شدن پروژه ها قابل تقدیر است.

شهردار بدون توجه به حاشیه‌ها سعی دارد خدمت کند و ما شهروندان باید در توسعه شهر مشارکت داشته باشیم.

اسفندیار برخه درباره پروژه‌های عمرانی در دهدشت گفت:عملیات اجرایی هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی پروژه‌های عمرانی شهر را شامل روکش و ترمیم آسفالت معابر، ترمیم و توسعه فضای سبز، تعریض و اسفالت جاده آرامستان جدید،سنگفرش معابر و پیاده‌روها و زیرسازی آسفالت معابر عنوان کرد.

ترمیم و توسعه فضای سبز

شهردار دهدشت با بیان اینکه زیرسازی،  روکش و ترمیم اسفالت معابر از طریق مناقصه به پنج پیمانکار واگذار شده است، گفت: نهضت آسفالت با بکارگیری ۵ پیمانکار در سطح معابر و خیابان‌های شهر دهدشت در حال انجام است.

برخه افزود: در این طرح ۸۰ هزار متر مربع از خیابانهای اصلی میدان جهاد تا میدان شهید شیرودی و دیگر نقاط شهر روکش و اسفالت می‌شود.

وی گفت:معابر و خیابان‌های شطرنجی در سطح شهر شناسایی شده و کار ترمیم آنها با تراشه قسمت آسیب‌دیده در حال اجرا است و در مرحله بعد آسفالت خواهد شد.

تعریض و بهسازی جاده آرامستان

برخه با اشاره به جاده دسترسی به آرامستان که سالها دغدغه شهروندان بوده است تصریح کرد: تعریض، بهسازی و آسفالت این جاده با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در دو فاز در حال اجرا است.

‌شهردار دهدشت افزود: ساماندهی پارک‌ها و توسعه فضای سبز نیز با  اعتبار ۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

=======================
گزارش از: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک
======================