مادر گچسارانی درگذشت+زندگی نامه و درخواست تاجگردون
مادر گچسارانی درگذشت+زندگی نامه و درخواست تاجگردون

ساعاتی قبل بی بی  گل افروز ، پزشک و مامای سنتی ، مقلب به مادر گچسارانی ها بعلت کهولت سن درگذشت.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب از گچساران  ، بی‌بی‌گل‌افروز احمد‌زاده در حدود سال ۱۳۰۰ در منطقه بابا محمد آبشرین (گچساران قدیم) استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد . پدر از قوم […]

ساعاتی قبل بی بی  گل افروز ، پزشک و مامای سنتی ، مقلب به مادر گچسارانی ها بعلت کهولت سن درگذشت.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب از گچساران  ، بی‌بی‌گل‌افروز احمد‌زاده در حدود سال ۱۳۰۰ در منطقه بابا محمد آبشرین (گچساران قدیم) استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد .

پدر از قوم لر طایفه کاید یوسفی و مادر از قوم ترک طایفه افشار بود .

این مادر مؤمنه سال‌­های سال از عمر پر برکت خود را به عنوان آگاه به طب سنتی، داروهای گیاهی و متخصص محلی زنان و زایمان نه فقط به مردم این شهرستان بلکه به دیگر نقاط استان، کشور و حتی خارج از کشور خدمت کرد.

در روزگاری که از دانشگاه، پزشک و دستگاهای پیشرفته امروزی سونوگرافی خبری نبود این شیر زن بدون هیچ‌گونه توقع مالی و با قدرت تشخیص بسیار بالا و خدادای خود، یکی از بهترین متخصصان زنان و زایمان منطقه محسوب می‌شد به گونه­ ای که با توجه به پیشرفت امروز علم پزشکی در حوزه زنان و زایمان، هنوز مردم اعتقاد خاصی به تشخیص این بزرگ زن­ داشتند به عنوان مثال بی‌بی گل‌افروز برای مادری که باید بچه خود را از راه سزارین به دنیا بیاورد با تجربه و قدرت تشخیص بالا و معجزه دست خود شرایطی برای متولد شدن طبیعی نوزاد از شکم مادر فراهم می­کرد. یا در قبض و بسط شکم نوزادان و کودکان به درمان و بهبودی بیمار کمک می­کرد.

بی­ بی گل افروز به عنوان یکی از بهترین گنجینه­ های پزشکی سنتی (طب سنتی) منطقه نه فقط در حوزه زنان و زایمان بلکه نوزادان و کاربرد خواص داروهای گیاهی بودند و شاید راز عمر طولانی و با برکت این مادر؛ خدمت به خلق خدا و دعای خیر مردم و شناختی که نسبت به علم پزشکی، خواص داورهای گیاهی و عبادت مخلصانه خداوند بود که  بعد از گذشت ۹۸ سال از عمر شریف و با برکت خود به طبابت بیماران مشغول بودند.

فریاد جنوب ، درگذشت این مادربزرگوار را به خانواده ایشان و مردم گچساران تسلیت عرض مینماید.

 

پس از درگذشت مادرگچسارانی ها، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت که مورد وثوق بسیار ننه گل افروز بود از فرماندار،شهردار و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران خواست تا تندیس وی را جلوی بیمارستان مادر و کودک نصب کنند؛