کشف و معدوم سازی قریب به ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاسد در یاسوج
کشف و معدوم سازی قریب به ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاسد در یاسوج

فریاد جنوب؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: قریب به 500 کیلوگرم ماهی غیربهداشتی از دو دستگاه وانت دوره گرد در محلات یاسوج کشف و ضبط گردید. به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر علی روئین تن ، رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: با بازرسی […]

فریاد جنوب؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: قریب به 500 کیلوگرم ماهی غیربهداشتی از دو دستگاه وانت دوره گرد در محلات یاسوج کشف و ضبط گردید.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر علی روئین تن ، رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: با بازرسی های مستمر در سطح شهرستان توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره تعداد دو دستگاه خودروی حامل پخش ماهی توقیف شدند.

وی افزود: با بازرسی از دو دستگاه خودرو قریب به ۵۰۰ کیلو گرم ماهی فاقد هویت و غیر بهداشتی که به صورت غیر مجاز نسبت به عرضه آن اقدام و در بحران شیوع ویروس کرونا نسبت به قطعه بندی انها در کنار خودرو می کردند جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: از خصوصیات ظاهری و معیارهای ماهی تازه این است که چشم ماهی تازه به صورت کاملا برآمده و سیاه با مردک روشن و قرنیه شفاف و همچنین پوست روشن و بدون تغییر رنگ و درخشنده است.

دکتر روئین تن افزود: برخورد قاطع و قانونی بازرسان دامپزشکی شهرستان بویراحمد با تهدید کنندگان سلامت مردم جدی بوده و در این امر هیچ کوتاهی انجام نخواهد شد.

وی ابراز داشت: شرایط حمل، نگهداری و عرضه ماهی تازه باید ضمن رعایت ضوابط و با اخذ گواهی بهداشتی، قرنطینه ای و بصورت یخ پوشانی کامل فرآورده و صرفا توسط خودروهای دارای پروانه اشتغال به حمل از اداره کل دامپزشکی استان و در مراکز عرضه هم به شکل یخ پوشانی انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد افزود: از شهروندان درخواست می شود برای تهیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود تنها از مراکز مجاز عرضه که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشند، اقدام کرده و در صورت مشاهده فروش فرآورده ها به صورت سیار، گزارش آن را با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی در میان بگذارند.