آتش سوزی های خائیز از طریق شورای تامین پیگیری شوند
آتش سوزی های خائیز از طریق شورای تامین پیگیری شوند
فریاد جنوب/مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با فرماندار بهبهان خواست ، شناسایی و برخورد با عاملین آتش سوزی های خائیز از طریق شورای تامین شهرستان پیگیری و برخورد قانونی صورت گیرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریاد جنوب کهگیلویه وبویراحمد ، بمنظور پیگیری و بررسی علل آتش سوزی ها در خائیز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در بیست و سومین روز از تیر ماه 99 با حضور در شهرستان بهبهان و دیدار با فرماندار ، خواستار ورود شورای تامین به مسئله آتش سوزی های خائیز شد . 
براساس این گزارش، سید اسدالله هاشمی در این دیدار ، ضمن اشاره به تنوع زیستی خائیز گفت: وجود غنای بالای زیستی در خائیز می طلبد، تعالمل و همکاری دو استان و شهرستان در زمینه حفاظت از این منطقه و  اکوسیستم آن بیش از پیش افزایش یابد . 
هاشمی به وجود 55 درصدی از عرصه منطقه حفاظت شده خائیز در حوزه جغرافیایی خوزستان و بهبهان اشاره کرد و گفت: منطقه اکثرا” کوهستانی و صعب العبور است ، نیازمند دیده شدن خائیز در بحث اعتبارات ،تامین و تجهیز و جذب نیرو است . 
وی آتش سوزی های خائیز را نگران کننده دانست و گفت: ضمن تشکر از همکاری تشکل های مردمی و دستگاه های اجرایی شهرستان بهبهان ،  در کمک به مهار آتش سوزی های خائیز می طلبد ،  از طریق شورای تامین شهرستان بهبهان،  پیگیر عاملین آتش سوزی ها و برخورد قضایی مناسب بود . 
درابتدای این نشست ، یوسف زمانی اصل فرماندار شهرستان بهبهان ضمن تقدیر و تشکر از حضور میدانی و عملیاتی مدیرکل حفاظت محیط زیست و دستورات به موقع استاندار کهگیلویه وبویراحمد در کمک به اطفاء حریق خائیز گفت : پیگیر این هستیم که دهیاران حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز را به دستگاه های دمنده تجهیز نمائیم . 
وی گفت : نیاز است دو دستگاه بلدوزر در منطقه، تحت نظارت محیط زیست برای ایجاد آتش بر اسکان داده شوند که پیگیر این موضوع نیز هستیم .