آخرین اقدامات در شهرستان گچساران جهت مقابله با هجوم ملخ ها از زبان مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان
آخرین اقدامات در شهرستان گچساران جهت مقابله با هجوم ملخ ها از زبان مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان

فریاد جنوب:مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: تا کنون در 3هزار و 320 هکتار از اراضی این شهرستان در راستای مبارزه با ملخ ها سم پاشی صورت گرفته است. “سید وهاب پورالحسینی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار فریاد جنوب افزود: تمهیدات لازم جهت مبارزه با ملخ ها در شهرستان گچساران از سوی جهاد کشاورزی این […]

فریاد جنوب:مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: تا کنون در 3هزار و 320 هکتار از اراضی این شهرستان در راستای مبارزه با ملخ ها سم پاشی صورت گرفته است.

“سید وهاب پورالحسینی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار فریاد جنوب افزود: تمهیدات لازم جهت مبارزه با ملخ ها در شهرستان گچساران از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان اندیشیده شده است.

وی اظهارکرد: امروز با تلاش نیروهای جهاد کشاورزی گچساران بالغ بر1500 هکتار از اراضی این شهرستان در مناطق سرآب ننیز، امام زاده جعفر، سربیشه، خربل، چم نوری جان بی بی، بابا کلان و خشاب لیشتر پایش شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در مناطق بویراحمد گرمسیری گزارش حضور ملخ برای ما ارسال شد که کارشناسان جهاد کشاورزی گچساران سریعا به محل اعزام شده و منطقه را پایش کردند.

پورالحسینی تصریح کرد: در مناطق اسپر، مارین، دیل ، آرو و خیرآبادها ملخ به صورت جزئی بوده و از این مناطق عبور کردند.

وی ادامه داد: از عصر روز شنبه، چهارم خرداد و ساعت 3 بامداد امروز بالغ بر 270 هکتار در مناطق کانون هجوم ملخ ها اعم از “بابا کلان” و “خشاب لیشتر” سم پاشی شده است.این سم پاشی توسط 5 اکیپ با حضور 25 نفر نیرو انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه جهاد کشاورزی 8 دستگاه تراکتور و 14 نفر نیرو جهت مبارزه با ملخ و پایش مناطق آلوده را آماده دارد، عنوان کرد: در شهرستان گچساران به جز مناطق جنوبی هم مرز دیلم و گناوه مشکلی در خصوص هجوم ملخ ها وجود ندارد.

پورالحسینی بیان کرد: جا دارد از تمام مردم روستاهای گچساران و نیروهای بسیجی سپاه پاسداران و مرکز خدمات جهاد کشاورزی و فرماندار گچساران تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: تا کنون 46 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان گچساران در همین خصوص پایش شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران اضافه کرد: تا کنون در 3 هزار و 320 هکتار از اراضی این شهرستان در راستای مبارزه با ملخ ها سم پاشی صورت گرفته است. در راستای هجوم ملخ ها خسارتی در مزارع این شهرستان نبوده و بیشتر مراتع بوده است.