آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج از افزايش شمار جانباختگان کرونا استان به ۹۰۶ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طي ۲۴ ساعت گذشته دو هم استاني بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:دکتر پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: هم اکنون ۴۴۹ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند که ۲۱۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۶۵ هزار و ۴۶۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ۷۶۹ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ٢٨ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود، همچنین از ۴۷۳ نمونه رپید تست ۱۲ درصد موارد مثبت و در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی هستند.

دکتر یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به ماهیت ابن بیماری، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، حفاظت فردی و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بیماری کرونا را به عنوان یک واقعیت بپذیرند اما تا زمان اتمام واکسیناسیون، با توجه به اینکه بیماری به قوت خوت آسیب‌زا است، باید در ارتباط با محیط و افراد جامعه محتاطانه رفتار کنند، با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور و استان لازم است مردم همزمان با فراخوان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسن های خود را تزریق کنند تا مرگ و میر کاهش یابد و اگر دوباره درگیر کرونا شدند شدت بیماری در آنها کم باشد.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد