آسیبی به حیات وحش خائیز وارد نشد
آسیبی به حیات وحش خائیز وارد نشد
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه برخی کلیپ‌های منتشره در خصوص حادثه خائیز فضاسازی کذب بود، گفت: هیچ خسارتی به حیات وحش این منطقه حفاظت شده وارد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از کهگیلویه، علیرضا اتابک امروز در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان در خصوص جزئیات آتش‌سوزی خائیز اظهار داشت: این حادثه روز پنج شنبه هشتم خرداد ماه از تنگ علمدار در حوزه بهبهان آغاز شد.

 

فرماندار کهگیلویه افزود: گسترده بودن منطقه، صعب‌العبوری و وزش باد باعث سختی کار اطفای حریق شد و آتش به سرعت گسترش یافت.

 

وی با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی حادثه از دیگر عوامل پیشروی بود، افزود: اگر مسؤولان شهرستان همجوار به موقع اطلاع داده بودند سریعتر مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه وارد عمل می‌شد و اقدامات لازم را انجام می‌داد.

 

اتابک گفت: زمانی به ما اطلاع‌رسانی شد که کوه در محاصره آتش گسترده قرار داشت از ساعات اولیه نیروها به منطقه اعزام شدندو بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، ادارات و نهادها و مردم همکاری خود را شروع کردند.

 

اتابک تصریح کرد: نیروهای بسیاری به محل حادثه منتقل شد اما برخی از نیروها از کارایی لازم برای خاموش کردن آتش برخوردار نبودند.

 

وی یادآور شد: با تلاش همه جانبه و زحمات شبانه‌روزی آتش در حوزه استحفاظی کهگیلویه مهار و با گذشت ساعاتی در منطقه بهبهان شعله‌ور شد.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه گفت: عملیات اطفای حریق بار دیگر به کمک بالگردهای آبپاش و نیروهای مردمی انجام و آتش بامداد روز دوشنبه مهار شد. نیروها برای پایش منطقه تا دو روز آینده در محل حضور دارند و تا الان گروههای پایش هیچ گزارشی از آتش ندادند.

 

اتابک در خصوص کلیپ‌های منتشره در فضای مجازی از جمله سوختن آهو و فرار گرازها گفت: این فضاسازیها کاملا کذب بود هیچ گونه آسیبی به حیات وحش وارد نشد ضمن اینکه در منطقه حفاظت شده خائیز آهو و گرازی وجود ندارد. با وجود عمق آتش‌سوزی پوشش گیاهی و درختی خوب نیز آسیب جدی ندید.