آنچه در نشست شورای اداری شهرستان لنده باحضور وزیر کشور گذشت
آنچه در نشست شورای اداری شهرستان لنده باحضور وزیر کشور گذشت

به گزارش فریاد جنوب،نشست شورای اداری شهرستان لنده، با حضور وزیر کشور و معاون وزیر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار،امام جمعه،رئیس دادگستری،فرمانده سپاه و اعضای شورای تأمین و اداری این شهرستان درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد. در ابتدای این نشست از سوی احمدوحیدی وزیر کشور لوح سپاس به پدر شهید نوری اهداء شد. […]

به گزارش فریاد جنوب،نشست شورای اداری شهرستان لنده، با حضور وزیر کشور و معاون وزیر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار،امام جمعه،رئیس دادگستری،فرمانده سپاه و اعضای شورای تأمین و اداری این شهرستان درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست از سوی احمدوحیدی وزیر کشور لوح سپاس به پدر شهید نوری اهداء شد.

درادامه جلال دانش گفت:شهرستان لنده،شهرستانی محروم،اما سرشار از استعدادهای طبیعی و منابع انسانی کار آمد برای توسعه وپیشرفت دارد.

فرماندار شهرستان لنده،کارخانه گچ لنده و فسفات قیام مهم‌ترین صنایع شهرستان هستند که باید موردتوجه جدی قرار گیرند.

دانش به سختی و مشکلات آب آشامیدنی شهرلنده اشاره کردو گفت: مشکلات ما در حوزه آب بحث تنش آبی و شبکه فرسوده آب شهری می باشد که با کوچکترین اتفاق یا بحران دراین شهر پمپ های آب دچار ترکیدگی،سوختگی می شوند و می طلبد که توجه جدی به حوزه آب برای رساندن آب آشامیدنی سالم به مردم شود.

وی افزود: درحال حاضرتامین آب مردم شهرستان لنده از رودخانه مارون می باشد و برای رفع مشکلات آبی نیازمند حمایت ویژه دولت برای آبرسانی از چشمه‌ساران کوه موگرمون،ایجاد مخزن های های آبی هستیم.

دانش گفت: انتظار ما از وزیر کشور که به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور که میهمان شهرستان لنده هستند،که خروجی و نوید بخش خوبی به این مردم همیشه درصحنه انقلاب هدیه دهد.

وی خاطرنشان کرد:شهرستان لنده در زمینه های مختلفی استعداد وپتانسیل های ویژه ای دارد که می طلبدبحث اشتغال وتولید دراین شهرستان رونق بگیرید تا مشکل بیکاری جوانان ما حل شود.

دانش با بیان اینکه در حوزه کشاورزی از ابتدا تا انتهای شهرستان لنده رودخانه پرِآب مارون کشیده شده است عنوان کرد: تقاضا داریم در جلسه هئیت دولت بحث اراضی کشاورزی شهرستان که زمینه اشتغال زایی بیش از۱۰۰۰نفر را دارد مطرح گردد.

امام‌جمعه شهرستان لنده در ادامه گفت: مردم شهرستان لنده ما نیازمند و امید به این سفرها دارند و انتظار دارند که این مشکلات توسط هیئت محترم دولت رفع شوند.

گلایه امام‌جمعه شهرستان لنده از رهایی جاده ملی لنده به تشان و چالش ماده ۲۳ این جاده که باعث نگرانی و ابهامات اساسی در شهرستان شده است.

وی افزود: آنچه مورد انتظار جامعه است باید به خواست و درخواست مهم مردم توجه ویژه شود بحث جاده لنده به تشان است که این مهم در محضر ریاست محترم جمهوری نیز بیان شده است.

محمودی اصل گفت: انتظار داریم مصوبات سفر دوم ریاست‌جمهوری با تأمین اعتبارات این سفر در سطح شهرستان لنده که از محرومیت بیشتری برخوردار است اجرایی شود.

در ادامه نیز حجت الاسلام موحدی گفت:انتقال آب به دشت های و اراضی شهرستان لنده با داشتن ردوخانه مهم مارون می تواند باعث اشتغال پایدار جوانان این شهرستان شود.

نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی دیگر از مهمترین مطالبات مردم بحث تکمیل بیمارستان۳۲تختخوابی لنده است که امیدواریم در این سفر بحث عملیات اجرایی فاز سوم آن نیز اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: بحث جاده لنده _ تشان نیز یکی از مطالبات برحق مردم این شهرستان است که باید مورد توجه قرارگیرد.

در ادامه نیز سلمان رنجبر شهردار لنده گفت: یکی از مشکلات و چالش های اساسی این شهر مسئله عدم دریافت حق آلایندگی شهری است و این درحالی است که شهرهای همجوار ما از این اعتبارات استفاده می کنند ولی عملا این شهرستان محروم است.

وی افزود: بحث نداشتن وسایل راه سازی برای فعالیت های عمرانی شهری یکی دیگر از چالش های اساسی در این شهرستان است.

شهردار لنده گفت: نداشتن فرهنگ سرا و افزایش آسیب های اجتماعی یکی از چالش های اساسی است که در سفر قبلی شما به استان این مهم مورد تاکید قرارگرفت که انتظار داریم اعتبارات ویژه ای در نظر بگیرید.

در ادامه نیز احمد وحیدی وزیر کشور گفت: تبدیل‌شدن مراکز بخش به شهر باعث برخی چالش‌ها برای خود شهروندان خواهد شد که این مهم باتوجه‌به شرایط باید بررسی شود.

وی افزود: خیلی دوست داشتم به لنده، دیشموک و بهمئی سفری داشته باشم تا از نزدیک عمق محرومیت‌های این شهرها را مشاهده کنیم.

وحیدی گفت: بحث پتروشیمی به بیش از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار یکی از بزرگ‌ترین افتخارات استان و کشور است و همچنین احداث و افتتاح سد چمشیر و جاده دهدشت – پاتاوه از مهم‌ترین پروژه‌های این استان بودند که امروز با حضور ریاست‌جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: بحث توجه به گیاهان داروئی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های درآمدی استان است که باید این مهم موردتوجه قرار گیرد و نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه فراگیر است.

وزیر کشور افزود: توسعه این مهم می‌تواند باعث اشتغال‌زایی خواهدش که از این ظرفیت عظیم باید استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید اشتغال به‌عنوان اولویت کاری برای خروج از بحران بیکاری است که باید همه کمک کنند.

وحیدی گفت: برابر منابع اختصاص‌یافته در بودجه شهرستانی و استان است که باید این موارد موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به منابع بودجه‌ای شهرستان لنده در سفر دوم اضافه خواهد شد.

وحیدی گفت: خودم به این محور لنده به تشان کاملاً موافقم و این مهم باید اجرایی شود و این مهم قطعاً دنبال خواهد شد و رشد و تولید در حوزه اشتغال باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: جاده لنده به تشان در طرح کلی محور پاتاوه به دهدشت بوده است؛ ولی باید این مهم به‌صورت جداگانه و نیازمند بررسی ماده ۲۳ است.

وزیر کشور گفت: کمک‌های خوبی به شهرداری خواهیم کرد و بیمارستان نیز موردتوجه قرارخواهد گرفت.

وی افزود: در بحث برق این شهرستان نیز مشکلات اساسی دارد که با راه‌اندازی ایستگاه ۱۳۲ کیلوواتی این مشکل به طول کامل رفع خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث جاده عشایری و نیازمندی‌های عشایری نیز دیده خواهند شد و از محل اعتبارات استانی تخصیص‌یافته به عشایر استان نیز سهم شهرستان لنده محفوظ خواهد بود.

وحیدی گفت: کارها را دولت‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند راه بیندازند و باید کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاران وارد این عرصه شوند تا شاهد رفع مشکلات بیکاری باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز باید مبلغی جهت پیشگیری و مقابله با چنین مواردی در نظر گرفته شود

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب