ابهام قانونی در مرخصی اجباری و بدون حقوق پرسنل شرکتی دانشگاه یاسوج در تابستان/ بلاتکلیفی و ظلم به نیروهای شرکتی دانشکده نفت گچساران
ابهام قانونی در مرخصی اجباری و بدون حقوق پرسنل شرکتی دانشگاه یاسوج در تابستان/ بلاتکلیفی و ظلم به نیروهای شرکتی دانشکده نفت گچساران

  به گزارش فریادجنوب از گچساران، پرسنل شرکتی دانشکده نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت کاری خود و یک ماه اخراج از شرکت در فصل تابستان بدون حقوق در جلوی فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. هر سال و در فصل تابستان به جهت تعطیلی دانشگاه نیروهای شرکتی دانشگاه به مرخصی بدون […]

 

به گزارش فریادجنوب از گچساران، پرسنل شرکتی دانشکده نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت کاری خود و یک ماه اخراج از شرکت در فصل تابستان بدون حقوق در جلوی فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
هر سال و در فصل تابستان به جهت تعطیلی دانشگاه نیروهای شرکتی دانشگاه به مرخصی بدون حقوق فرستاده می شوند در حالی که به نظر می رسد این رفتار دارای ابهامات قانونی باشد.
گفته می شود در تجمع نیز فرماندار این موضوع را از طریق مکاتبه با اداره کار پیگیری کرده است که مطابق نظر اداره کار و طبق ماده 25 و 26 قانون کار رفتار دانشگاه یاسوج با بیش از 100 نیروی شرکت خدماتی فعال در دانشگاه یاسوج و دو دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام غیر قانونی است .
طبق این قانون در مکان های آموزشی که در ایام تابستان تعطیل می باشد باید تمامی حقوق نیروها پرداخت شود.

طبق تحقیقات این رسانه تنها نهادی که در کل استان چنین برخوردی با نیروهای کارگری انجام می دهد دانشگاه یاسوج است چون این نیروها روز مزد و ساعتی نیستند و قرارداد دارند.

جای سوال از رئیس دانشگاه و سایر مسئولین وجود دارد که چه دلیل قانونی و اخلاقی وجود دارد که یک کارگر ۱۱ ماه تمام مشکلات و فشار کار در دانشگاه را تحمل نماید اما با تعطیل شدن دانشگاه به پرسنل شرکتی حقوق پرداخت نشود؟ در حالی که به تمامی نیروهای رسمی و قراردادی و … همراه با تعطیلی حقوق پرداخت می‌شود.