اجاره  خانه هایی که کمر مستاجرین راشکسته  /آیا گوش شنوایی برای شنیدن ،تفکری برای اندیشیدن ومدیریت کردن این معضل وجود دارد؟؟
اجاره  خانه هایی که کمر مستاجرین راشکسته  /آیا گوش شنوایی برای شنیدن ،تفکری برای اندیشیدن ومدیریت کردن این معضل وجود دارد؟؟
خبرهای متفاوتی درخصوص اجاره بها و بازار مسکن شنیده می شود از عدم نظارت مسئولان استانی که هنوز در خواب بهاره اند تا برخی از صاحبان املاک که فشار مضاعفی را برای دریافت اجاره بهای بیشتر بر مستاجران تحمیل می کنند و هیچ گونه نظارتی هم بر این افزایش های سلیقه ای اعمال نشد

بی شک یکی از پرحاشیه ترین بازارهای این روزهای استان ، بازار مسکن می باشد. قصه پرماجرایی که متاسفانه با قیمت های نجومی و سر به فلک کشیده فضا را برای قشر متوسط و ضعیف جامعه هر روز تنگ تر از قبل می کند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، این بازار هیچگاه وضعیت عادی نداشته و با بالا رفتن قیمت دلار متاسفانه قیمت اجاره مسکن نیز سیر صعودی پیدا کرده و برای اجاره نشین ها مشکل ساز شده است.

هزینه سنگین مسکن باعث شده مستاجرین سهم بیشتری از درآمد خود را برای اجاره بها اختصاص دهند وحتی به دلیل فشار روحی وروانی،مشکلات وآسیب هایی متوجه خانواده هایشان گردد.

افزایش قیمت مسکن یکی از مهم ترین علت های افزایش تعداد شهروندان زیر خط فقردر استان بوده و در این مورد طبقات ضعیف تر بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و درصد بیشتری به زیر خط فقر کشیده می شوند.

در پی افزایش اجاره بها ،مستاجران به خانه به دوشانی تبدیل شده اند که هرسال با اتمام قرارداد و افزایش اجاره چاره ای جز کوچ کردن به خانه های حاشیه ای شهرها ندارندو اجاره نشینی به یک کابوس تبدیل شده و هرچه به ماه های پایان قرارداد نزدیک تر می شوند این کابوس وحشتناک تر نیز می شود.

تابستان آمد و مطابق هر سال در این فصل جا به جایی به اوج خود می رسد. اما امسال روزهای داغ تری را نسبت به گذشته تجربه خواهیم کرد، به طوری که شاید به سختی بتوان مسکنی مناسب با بودجه مستاجران یافت و این موضوع بی تردید چالش های بسیاری را برای آنان در پی خواهد داشت.

این روزها نه فقط مردم بلکه مشاوران املاک هم از وضعیت بازار مسکن به تنگ آمده اند،اگرچه این نابسامانی ها بی دلیل نیست اما قطعا راهکارهایی برای برطرف کردن مشکلات حاصل از آن وجود دارد.

خبرهای متفاوتی درخصوص اجاره بها و بازار مسکن شنیده می شود از عدم نظارت مسئولان استانی که هنوز در خواب بهاره اند تا برخی از صاحبان املاک که فشار مضاعفی را برای دریافت اجاره بهای بیشتر بر مستاجران تحمیل می کنند و هیچ گونه نظارتی هم بر این افزایش های سلیقه ای اعمال نشد.

در این میان آنچه که به جایی نمی رسد، فریاد مستاجران بی بضاعتی است که با حقوق کارگری توان پرداخت اجاره های سنگین و خرج و مخارج بالای زندگی امروزی را ندارند.

در کشورهای توسعه یافته، ترغیب مالکان به انعقاد قراردادهای طولانی مدت، محدود کردن درصد افزایش اجاره بها با توجه به شاخص های اقتصادی و در نظر گرفتن حمایت های قانونی لازم برای مستاجران در جلوگیری از افزایش بیش از حد اجاره بها در شهرهاموثر است
اما در این استان ، بی تدبیری براین مهم سایه افکنده ودر این روزهای سخت کرونایی اغلب مسئولان به هر حیلتی دنبال مستحکم نمودن صندلی مدیریتی خود هستند ودر جلسات خود وجلوی لنز دوربین عکاسان وخبرنگاران خبراز معضلات ومشکلات وحاشیه نشینی دم می زنندولی برای  بزرگترین معضل این استان اصلا طرح وبرنامه ای ندارند
آیا گوش شنوایی برای شنیدن ،تفکری برای اندیشیدن ومدیریت کردن این معضل وجود دارد؟؟
جواب بسیار ساده هست !!!نه
چون مدیران ومسئولین استانی حتی به خود زحمت نمی دهند که به این مهم بیندیشند و یا بخواهند چاره ای اتخاذ کنند وشاید خود در مقام موجر هستند و در این رویه ی ناصوابی که کمر مستاجران راشکسته ،شریکند.
فقط به زبانی ساده بگویم ؛مدیران ومتولیان استانی تک تک شما را در برابر اشک وآه مستاجران این استان که کمر خمیده اند وشرمنده خانواده خودمی شوند ،سهیم هستید.