اجرای طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان
اجرای طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان دراستان است.

به گزارش فریاد جنوب محند راستا در همایش تجربیات زلزله بن، راهکارها و کاهس آسیب های ناسی از زلزله در گچساران اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح های نهضت ملی مسکن جزو اولویت های مهم دولت در استان است انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع توجه و حساسیت ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: امید می رود تا دیتگاه های خدمات رسان در شهرستانهایی که ابن طرح مشکل زمین را ندارند بخصوص در گچساران همکاری بیشتری را حهت اجرای این‌مروژه تاثیرگذار و مهم با راه و شهرسازی داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هم اکنون سه هزارو ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح های نهضت ملی مسکن در دست اجراست که از این میزان یکهزارو ۷۳۰ واحد از سوی پیمانکاران در حال ساخت است.
راستا عنوان کرد: هم اکنون اجرای چهار سایت مسکن نهضت ملی مسکن در گچساران در قالب بیش از یکهزارو ۷۳۰ واحد در دست اجراست.
وی گفت: این میزان مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت ۴۰۰ واحد از سوی بنیاد مسکن و ۷۰۰ واحد خود مالکی در حال ساخت است.
راستا بیان کرد: ۳۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری در شهرستان گچساران هزینه شد.
وی افزود: این میزان اعتبارات در زمینه جدولگذاری محله رادک، فاز دوم بلادیان، آسفالت محله سادات و پارک محله ای محله سادات هزینه شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از سال گذشته تاکنون آسفالت معابر منطقه رادک واقع در بافت فرسوده دوگنبدان با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال انجام شد.
راستا اضافه کرد: امسال ۲۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری گچساران در نظر گرفته شد.
وی گفت: این میزان اعتبار برای زیرسازی، جدولگذاری، ساخت پارک و پیاده رو سازی در بافت فرسوده دوگنبدان و سکونتگاه غیر رسمی شهرستان گچساران هزینه خواهد شد.
راستا اظهار کرد: بازآﻓﺮﯾﻨﯽ شهری منجر به ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺨﺶ اﻗﺘﺼﺎدی ﻣﺤﻠﻪ ﯾﺎ ﺷﻬﺮ، اﻓﺰاﯾﺶ اﺷﺘﻐﺎل، ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری و رﺷﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و رﻓﻊ ﺻﺪﻣﺎت اﻗﺘﺼﺎدی ﺷﺪه و ﻧﯿﺰ ﺧﻠﻖ ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺟﺪﯾﺪ خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سطح بافت فرسوده دوگنبدان ۱۶۴ هکتار است،هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی برای طرح های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد نیاز است‌.
راستا بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۴۵ طرح اجرایی و ۱۸ پروژه تملیکی در زمینه بازآفرینی شهری در شهرهای استان با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
وی ادامه داد: این طرح ها در زمینه ساخت مدرسه، ایجاد خانه بهداشت، ساخت پارک محله ای ، آسفالت و جدول گذاری در شهرستان های دارای بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی استان اجرا شد.
راستا ادامه داد: ۲۰ طرح بازآفرینی شهری با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در استان امسال اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/

  • نویسنده : ندانعمتی
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس