اجرای ۲ پروژه برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب سرفاریاب | تصفیه خانه سرفاریاب هنوز هم در مدار است
اجرای ۲ پروژه برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب سرفاریاب | تصفیه خانه سرفاریاب هنوز هم در مدار است
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دو پروژه فعال برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب و اصلاح شبکه‌های توزیع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال امروز در سرفاریاب در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، امید صالحی صبح امروز یکشنبه در جمع مردم «سرفاریاب» اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد که همه ما مدعی هستیم استان پر آبی است، تغییرات اقلیمی و کاهش شدید منابع آبی باعث شده دسترسی‌ها به آب پایدار با چالش‌هایی روبرو شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، افزود: یکی از تدابیر دولت برای عبور از بحران آبی در استان تخصیص اعتبار ویژه برای مناطق محروم روستایی با عنوان پروژه‌های جهاد آبرسانی بود.

وی تصریح کرد: در حدود دو سال اخیر در این بخش بالغ بر ۱۰۲ روستا با جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر از نعمت آبرسانی پایدار بهره مند شدند.

صالحی با اشاره به پیشرفت استان در اجرای پروژه‌های آبرسانی، عنوان کرد: با همکاری استاندار و مجموعه بسیج سازندگی توانستیم در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های محرومیت زدایی در میان ۳ استان اول ایران جای بگیریم.

وی عنوان کرد: همین امر هم باعث شد در فاز دوم پروژه‌های محرومیت زدایی برای بیش از ۶۰۰ روستای محروم استان پیش بینی تعریف پروژه و انجام عملیات اصلاحی صورت بگیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرمت خط انتقال آب سرفاریاب، گفت: در سرفاریاب امروز دو پروژه فعال برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب و اصلاح بیش از ۱.۵ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و برای جمعیتی بیش از ۱۰۰۰ نفر در حال اجرا است.

وی ابراز کرد: انتقاداتی در خصوص تصفیه خانه آب این منطقه وجود دارد که گروهی را از تهران دعوت کردیم تا نیاز سنجی ها، تغییرات و اصلاحات لازم برای ارتقاء فنی این تصفیه خانه را تدوین و برای اجرا مشخص کنند.

صالحی تاکید کرد: این تصفیه خانه اکنون هم در مدار است و آب سالم و بهداشتی به مردم می‌رساند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان عنوان کرد: اولویت تأمین آب با مصارف شرب است، سیاست هم این است که استفاده حداکثری از منابع جاری و روی زمین باشد تا منابع زیرزمینی حراست شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه نیز رویکرد ما هم معطوف به همین سیاست است با این تفاوت که در سایر حوزه‌ها و مطالباتی که مردم دارند نیز کمک‌هایی مطابق قانون داشته باشیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی