احتمال رگبار باران، رعد و برق و تندباد در کهگیلویه و بویراحمد
احتمال رگبار باران، رعد و برق و تندباد در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش فریاد جنوب کهگیلویه و بویراحمد کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۴ روز آینده احتمال رگبار باران و رعد و برق و تندبادهای لحظه ای در سطح این استان وجود دارد. “ولی بهره مند” در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز به تدریج تا اوایل هفته آینده به سبب نفوذ جریانات […]

به گزارش فریاد جنوب کهگیلویه و بویراحمد کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۴ روز آینده احتمال رگبار باران و رعد و برق و تندبادهای لحظه ای در سطح این استان وجود دارد.

“ولی بهره مند” در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز به تدریج تا اوایل هفته آینده به سبب نفوذ جریانات مونسونی و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب رخ داد ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار باران و رعدوبرق و گاهی تندبادهای لحظه پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: این سامانه به تدریج از بعدازظهر پنجشنبه در پاره ای از مناطق استان، روز جمعه در تمامی مناطق و روزهای شنبه یکشنبه درپاره ای از مناطق به ویژه نواحی مرتفع استان را پوشش می دهد.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این سامانه که به تدریج از روز یکشنبه از جو استان خارج می شود تمامی مناطق استان بویژه مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
بهره مند تاکید کرد: پیش بینی می شود که این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش وزش باد و آسیب به تاسیسات، احتمال برخورد صاعقه و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را در پی داشته باشد.
وی بیان کرد: بنابراین توصیه می شود که احتیاط در تردد جاده ای، به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات به محصولات کشاورزی، تردد نکردن غیر ضروری، توقف نکردن و چرای دام در مسیل‌ها و رودخانه ها و عدم صعود به ارتفاعات رعایت شود.

  • نویسنده : رضا قهرمانی فر
  • منبع خبر : ایسنا