اختصاص یافتن یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی اثر طبیعی سرو لار باشت
اختصاص یافتن یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی اثر طبیعی سرو لار باشت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی اثر طبیعی سرو لار در شهرستان باشت خبر داد. وی افزود: منطقه گردشگر پذیر لار شهرستان باشت قابلیت خوبی برای ایجاد بوم‌گردی عشایری دارد و هرگونه سرمایه‌گذاری درزمینهٔ بوم‎گردی عشایری در منطقه لار از سوی این اداره کل حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد مجید صفایی صبح امروز شنبه 20 شهریورماه 1400، اظهار کرد: با این اعتبار حصارکشی و تعیین حریم محوطه این درخت برای بقا و حفظ در برابر رویدادهای طبیعی مانند باد و ریزش کوه با توجه به بالا رفتن سن آن و عوامل تخریب انسانیدر دستور کار است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد اثر طبیعی درخت سرو لار یکی از 13 اثر طبیعی استان بوده که در فهرست آثار ملی کشور ثبت‌شده است.
صفایی افزود: سالیانه تعداد زیادی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در فصل بهار و زمستان از این منطقه بازدید می‌کنند به همین دلیل این منطقه یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان محسوب می‌شود.
وی افزود: منطقه گردشگر پذیر لار شهرستان باشت قابلیت خوبی برای ایجاد بوم‌گردی عشایری دار و هرگونه سرمایه‌گذاری درزمینهٔ بوم‎گردی عشایری در منطقه لار از سوی این اداره کل حمایت می‌شود.
درخت سرو لار در روستای لار در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت با امام‌زاده سید محمدباقر (ع) فرزند سید عیسی (ع) قرار دارد.

  • نویسنده : پریماه مجاهدپور