اختصاص 3 بخش بیمارستان دهدشت به کرونا
اختصاص 3 بخش بیمارستان دهدشت به کرونا

پایگاه خبری فریاد جنوب/ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان دهدشت برای بیماران کرونایی رو به تکمیل است، گفت: برای تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌های همجوار چاره‌اندیشی شود. محمدطاهر طیب‌زادگان، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در تشریح چرایی شیوع موج دوم کرونا در شهرستان اظهار داشت: پراکندگی بیماری شرایط […]

پایگاه خبری فریاد جنوب/ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان دهدشت برای بیماران کرونایی رو به تکمیل است، گفت: برای تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌های همجوار چاره‌اندیشی شود.

محمدطاهر طیب‌زادگان، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در تشریح چرایی شیوع موج دوم کرونا در شهرستان اظهار داشت: پراکندگی بیماری شرایط مهار را دشوار کرده است.
وی تصریح کرد: شرایط نسبت به مرحله نخست تغییر کرده و متفاوت شده است.
طیب‌زادگان گفت: این بیماری همه مناطق شهرستان را درگیر خود کرده و نقطه عاری از کرونا وجود ندارد.
دبیر شورای سلامت کهگیلویه افزود: این بیماری به سنین گوناگون سرایت کرده است فوت بیماران هم دیگر به زمینه قبلی یا سنین بالا محدود نیست.
وی اضافه کرد: بر خلاف آنچه فکر می‌کردند بیماری تضعیف نشده است بلکه با قدرت بیشتر فعالیت دارد و مردم را درگیر می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: در مرحله نخست موارد ابتلا یک تا دو نفر گزارش می‌شد اکنون اما روزی نیست که آمار مبتلایان نگران کننده نباشد.
طیب‌زادگان با بیان اینکه با توجه به آمار بیماران تنها بیماران بدحال در بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: در حالی که بیمارستان به وضعیت عادی برگشته و بخش‌های ویژه بیماران کرونا حذف شده بود این روزها اما با شیوع مجدد سه بخش ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بیمارستان دهدشت ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد، گفت: 70 درصد بیماران بستری در بیمارستان دهدشت از شهرستان‌های همجوار پذیرش شده‌اند می‌طلبد مسؤولان برای تجهیز بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها چاره‌اندیشی کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اضافه کرد: فشار مضاعف بر سیستم بهداشت و درمان وجود دارد، پرسنل بهداشت و درمان و پزشکان متخصص نیز مبتلا شدند، هر پرسنلی که مبتلا شود حداقل دو هفته از محل کار دور می‌شود و این کمبود نیرو مشکلات را بیشترکرده است.
طیب‌زادگان روال عادی فعالیت‌ها را منجر به شیوع کرونا دانست و تصریح کرد: جلسات متعدد با گروه‌ها برگزار و موارد بازدارنده تصویب می‌شود اما مصوبات عملی نمی‌شود.
وی افزود: دفاتر ازدواج، بانک‌ها، تالارها، باغ‌های تفریحی، قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها و ادارات به علت ازدحام جمعیت کانون‌های آلوده هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خواستار اجرایی شدن مصوبات کمیته استانی در شهرستان شد.

  • نویسنده : رضا قهرمانی فر
  • منبع خبر : آخرین خبر