اخرین وضعیت کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد
اخرین وضعیت کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ٣١ بیمار مبتلا به کووید 19 در بیست و نهمین روز از خرداد 99 در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه با بیان اینکه 3 بیمار نیز در بخش های آی سی یو بیمارستان معین کرونا بستری هستند، افزود: تعداد بهبود یافتگان کامل بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون782 بیمار گزارش شده است.

وی ابراز داشت: تاکنون 13هزار و900 ‪ تست از بیماران گرفته شده که متاسفانه طی دو هفته گذشته تعداد موارد مثبت به نسبت تست های گرفته شده از 7 درصد به 15 درصد افزایش یافته است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروز نیز جواب ٣٠٨ نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که تعداد موارد مثبت مانند روزهای گذشته روندی صعودی داشته است.

وی یادآور شد: شهرستان بویراحمد با توجه به روند افزایش مبتلایان و بستری های چند روز اخیر در مرز هشدار قرار دارد و اگر تا چند روز دیگر اوضاع بر همین منوال باشد این شهرستان در شرایط قرمز قرار می گیرد.

دکتر یزدانپناه گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم شرکت در تجمعات، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و شستن مکرر دست ها‌ از مهمترین توصیه های دانشگاه به مردم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم شریف استان ضمن عمل به توصیه های بهداشتی از مسافرت به استان هایی مانند خوزستان، بوشهر و هرمزگان که در وضعیت قرمز قرار دارند خودداری کرده و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

  • نویسنده : رضا قهرمانی فر