اداره کل راه ومسکن وشهرسازی ناتوان در تکمیل یک پل /وضعیت این پل به ضرب المثل لری  “یا کیل کمه یا کیال دزده “شبیه است/جوابگوی خانواده داغدار ی که عزیزانشان بر روی این پل تسلیم مرگ شدند چه کسی است؟
اداره کل راه ومسکن وشهرسازی ناتوان در تکمیل یک پل /وضعیت این پل به ضرب المثل لری  “یا کیل کمه یا کیال دزده “شبیه است/جوابگوی خانواده داغدار ی که عزیزانشان بر روی این پل تسلیم مرگ شدند چه کسی است؟

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب اداره کل راه مسکن و شهرسازی استان در زمان تصدی مهندس علیمردانی مدیرکل اسبق آن اداره،  پروژه تعریض محور یاسوج بابامیدان و ترمیم نقاط حادثه‌خیز این مسیر را در دستور کار خود قرار داده بود، ولی با گذر از مسیر یاسوج به بابامیدان عملاً این پروژه تعطیل و اداره […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب اداره کل راه مسکن و شهرسازی استان در زمان تصدی مهندس علیمردانی مدیرکل اسبق آن اداره،  پروژه تعریض محور یاسوج بابامیدان و ترمیم نقاط حادثه‌خیز این مسیر را در دستور کار خود قرار داده بود، ولی با گذر از مسیر یاسوج به بابامیدان عملاً این پروژه تعطیل و اداره راه ومسکن وشهرسازی فقط در محدوده ی روستای کوشک  در حال خاکبرداری با حرکتی  لاک پشتی جهت رفع نقطه حادثه خیز است .

محدوده ای از این محور (پل تنگاری تا دوراهی سپیدار )به مرحله زیرسازی رسیده به چندصد متر  از این مسیر نیز بیس ریزی شده  ولی متاسفانه مدت‌هاست که اداره کل راه مسکن و شهرسازی در تعریض یک پل (پل تنگاری ) ناتوان است.

کسانی که دلسوز توسعه و ایمنی راه های استان هستند، آرزو  داشتند با تغییر و تحول دربدنه  مدیریت این اداره ، حداقل این پل  و پروژه های این چنینی به سرانجام برسد ،ولی ظاهراً مدیرکل جدید این اداره قصد تعیین و تکلیف  این پروژه ها را ندارد و فعلاً درگیر عزل و نصب های درون اداره هست  و می بایست در مقاله‌ای دیگر به زوایای این عزل و نصب ها با جمیع جهات بپردازیم .

بر اساس این گزارش، امشب  شاهدترافیک بسیار سنگینی حدفاصل  سرگچینه تا پل تنگاری  بودیم وکار را برای تردد عبور ومرور با مشکل مواجه کرده بود و مامورین سخت کوش پلیس راه استان در دفعات مکرر مجبور به یکطرفه نمودن مسیر نمودند.

سوالاتی ذهن اغلب  هم استانی های  عزیزی که ازاین محور خاصه در روزهای تعطیل تردد می کند و محل زندگی وسکونت آنها نیز بعداز پل تنگاری است را درگیر نموده که می بایست مدیر کل اداره راه ومسکن شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری استان پاسخ دهند!!

اگر خدایی ناکرده قبل از ورودی این پل حادثه ای  منجر به ضرب و جرح شود تکلیف مصدومین این حادثه  چه خواهد شد؟

چنانچه زمان وضع وحمل مادری فرا رسد و نیازمند انتقال به بیمارستان های شهر یاسوج باشد تکلیف آن مادر و خانواده های آن چه خواهد بود ؟چه کسی باید جوابگوی دلهره و ترس آن مادر باشد؟

چنانچه  قصور از پیمانکار است چرا خلع ید نمی‌کنید با پیمانکار دیگر آن را به سرانجام برساند ؟

چنانچه عدم پرداخت مطالبات پیمانکار باعث سهل‌انگاری در تکمیل این پروژه است چرا با پیمانکار مربوطه مصالحه و رضایت آن را به دست نمی آورید تا هرچه سریعتر این پروژه  به سرانجام برسد ؟

جناب  مهندس نژاد صفوی مدیرکل اداره راه و مسکن و شهرسازی  و جناب  مهندس فیلی معاونت عمرانی استانداری چند خانواده بر روی این پل  باید عزادار شوند تا حداقل شما به خود آیید تا بتوانید  پروژه های این چنینی را تعیین تکلیف کنید؟

چه کسی جوابگوی خانواده داغداری است  که عزیزان خود را چند روز پیش بر روی این پل  از دست دادند؟

چه کسی جوابگوی فرزندان صغیر آن پدر و مادری است که بر روی پل تنگاری تسلیم مرگ شدند و سالهای سال چشم انتظار بازگشت پدر ومادر خودهستند تا روزی به این باور برسند که پل تنگاری پدر ومادرشان را به کام مرگ کشاند !!

هرچه  فکر می کنم داستان این پل و سهل انگاری در تکمیل آن  به ضرب المثل لری “یا کیل کمه یا کیا  دزده “شبیه است.

امید  می‌رود مسئولین متولی تدابیری اتخاذ کنند که در پیشگاه خداوند و مردم عزیز این استان و استانهای همجوار خواسته این خانواده داغدار  که عزیزان خود را از دست داده‌اند نباشند چراکه   مردم عزیز این استان شما را به خوبی قضاوت خواهند کرد.