قطع ارتباط۸۰روستای استان کهگیلویه وبویراحمد
قطع ارتباط۸۰روستای استان کهگیلویه وبویراحمد

  محمد نصیری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل بارش شدید برف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته راه ارتباطی 230 روستا قطع شد که با تلاش راهداران در 24 ساعت گذشته جاده بیش از 150 روستا بازگشایی شده است. faryadejonoob.ir وی با اشاره به اینکه در بارش شدید برف اخیر جاده 230 […]

 

محمد نصیری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل بارش شدید برف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته راه ارتباطی 230 روستا قطع شد که با تلاش راهداران در 24 ساعت گذشته جاده بیش از 150 روستا بازگشایی شده است.

faryadejonoob.ir

وی با اشاره به اینکه در بارش شدید برف اخیر جاده 230 روستا اعم از خاکی، شوسه و آسفالته مسدود شد، عنوان کرد: بخش زیادی از این روستاها در دو شهرستان بویراحمد و دنا و بویژه دو بخش مارگون و لوداب بوده است.

نصیری‌راد با تاکید بر اینکه برای بازگشایی جاده روستاهای مسدود شده در کم‌ترین زمان ممکن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، ابراز کرد: 200 راهدار با کمک 150 دستگاه ماشین آلات اعم از سنگین، نیمه سنگین و سبک در عملیات راهدار زمستانه فعالیت دارند

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت 24 راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان ادامه داد: راهداران در ساعات اولیه بارش‌ها در جاده‌ها مستقر شده و اولویت آنان بازگشایی راه‌های اصلی منتهی به مرکز استان بوده و تلاش می‌کنند برای لحظه‌ای مشکل انسداد نداشته باشیم.

نصیری‌راد افزود: در بارش‌های اخیر جاده ارتباطی « یاسوج-اقلید» و «یاسوج-باغچه سادات-دهدشت» به دلیل بارش شدید برف و کولاک و ناایمن بودن توسط پلیس راه مسدود اعلام شد که بعد از بارش در کمتر از 4 ساعت بازگشایی شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی محورهای اصلی و فرعی باز است، تصریح کرد: به دلیل پایین بودن دمای هوا و وجود برودت در این دو شب، راهداران برای جلوگیری از لغزندگی در محورها عملیات یخ زدایی را به صورت مرتب انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است رانندگان در زمستان تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند زیرا یک از دلایل ایجاد گره ترافیکی نداشتن زنجیر چرخ بویژه کامیون‌ها، تانکرهای نفت کش، تریلی باری و اتوبوس بوده است.