از اعتراض به تقسیم اعتبارات تا ناکارآمدی در کلنگ‌‌های بی‌حاصل و پروژه‌های خیالی کهگیلویه
از اعتراض به تقسیم اعتبارات تا ناکارآمدی در کلنگ‌‌های بی‌حاصل و پروژه‌های خیالی کهگیلویه

گزارش خبرگزاری فریاد جنوب از کهگیلویه، اعتبارات شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی در حالی توزیع شد که برخی از مدیران نسبت به مبالغ اعتباری در نظر گرفته شده برای حوزه کاری خود معترض بودند و نماینده مردم شهرستان در مجلس از کلنگ‌های بر زمین شده طی سال‌های گذشته انتقاد کرد. *این نشست قرار بود ساعت 9 […]

گزارش خبرگزاری فریاد جنوب از کهگیلویه، اعتبارات شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی در حالی توزیع شد که برخی از مدیران نسبت به مبالغ اعتباری در نظر گرفته شده برای حوزه کاری خود معترض بودند و نماینده مردم شهرستان در مجلس از کلنگ‌های بر زمین شده طی سال‌های گذشته انتقاد کرد.

*این نشست قرار بود ساعت 9 صبح در سالن فرمانداری برگزار شود به علت تأخیر در حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس دقیقا یک ساعت دیرتر آغاز شد.

*فرماندار کهگیلویه در ابتدای نشست از مدیران خواست گوشی‌های همراه را خاموش و با دقت به توضیحات اعتباری گوش کنند.

*جعفر نیکبخت عدم حضور به موقع نماینده مردم در مجلس را این طور بیان کرد که ساعت جلسه اشتباه به استحضار عدل هاشمی‌پور رسانده شده بود.

*اعلام لیست پروژه‌های افتتاحی هفته دولت خواسته دیگر نیکبخت بود که از مدیران خواست تا پایان وقت اداری امروز به فرمانداری ارسال نمایند.

*عدل هاشمی‌پور که ساعت 10:5َ به سالن جلسه آمد بابت تأخیر در حضور خود عذرخواهی کرد.

*نماینده مردم کهگیلویه که بر تخصیص 100 درصدی اعتبارات تأکید داشت گفت که پروژه‌های نیمه تمام با زمانبندی فشرده باید به مرحله اجرا بروند.

*هاشمی‌پور از کلنگ‌زنی‌های متعدد در شهرستان انتقاد کرد و این روند را اشتباه بزرگ از گذشته دانست و افزود: هر کس بنا به هر دلیلی در جغرافیای چهار شهرستان حوزه انتخابیه کلنگی به زمین زده که متأسفانه پروژه رها شده است. باید بساط کلنگ‌زنی جمع شود و به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حرکت کنیم.

*وی همچنین بر ضرورت نظارت بر کار پیمانکاران تأکید کرد.

*عدل هاشمی‌پور از عملکرد ضعیف مدیران کل دو دستگاه راه و شهرسازی و ورزش و جوانان استان انتقاد کرد و گفت که با رایزنی‌ تلاش کردم مجوز اعتباراتی از وزارت نفت برای احداث هشت چمن مصنوعی بگیرم اما مدیر کل ورزش و جوانان به هر دلیلی تاکنون نتوانسته مناقصه این پروژه‌ها را برگزار کند و این اعتبارات واگذار خواهد شد.

*شهابی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مدیران شهرستان را ملزم به پیگیری اعتبارات از ادارات کل  کرد و گفت: مدیر نباید به امید تخصیص اعتبار تا پایان سال مالی بنشیند بلکه باید در پی جذب پول دوندگی کند.

*طرز برخورد معاون بودجه‌ای استان به مذاق برخی از مدیران شهرستان خوش نیامد و از همان آغاز جلسه زمینه دلخوری انها را فراهم آورد.

*شهابی در توضیح توزیع اعتبارات منابع طبیعی در قضاوتی غیر منصفانه مسؤولان منابع طبیعی را در اطفای حریق  جنگل‌ها کم‌کار دانست و گفت که آنها بعد از خاموشی آتش به محل حادثه می‌رسند!

*وقتی زمان توزیع اعتبارات فصل دین و مذهب رسید شهابی اعتبارات اختصاص داده شده به اداره تبلیغات اسلامی از این سرفصل را سه میلیون تومان خواند و از اختصاص 500 میلیون تومان به اوقاف و 22 میلیون تومان سهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد که این توزیع اعتباری نقد و اعتراض مدیران تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در پی داشت.

*حجت‌الاسلام نعمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: اختصاص سه میلیون تومان به این نهاد توهین به ارزش‌های نظام است.مردم درباره ما چه فکر می‌کنند؟

*سید ایرج کاظمی‌جو هم با انتقاد از بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات و همچنین بی‌احترامی معاون سازمان برنامه و بودجه استان به مدیرانی که قصد صحبت داشتند خطاب به شهابی تصریح کرد: بالا نشستید یک ساعت از گچساران وتشان و باغچه‌سادات صحبت می‌کنید بخشی از صحبت‌های شما ربطی به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ما ندارد.

*رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: اعتبارات سال 97 فرهنگ و هنر جوابگوی نیاز این حوزه نیست.

*کاظمی‌جو در حالی که می‌گفت این مبالغ ناچیز از اعتبارات فرهنگ هنر ارزانی خودتان، سالن جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

*سید کمال‌الدین دولتخواه هم نحوه مدیریت جلسه را  توهین به شخصیت مدیران دانست و خطاب به معاون مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: جلسه را به درستی مدیریت نکردید.

*رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه اعتبارات در نظر گرفته برای ساماندهی گلزارهای شهدا را ناکافی دانست.

شهابی عمق محرومیت و خواسته‌های زیاد مدیران را در اداره کردن جلسه سخت خواند و با اشاره به اعتبارات گچساران گفت: گچساران به برکت نفت اعتبارات خوبی دارد بقیه ندارند.

*اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت و تکمیل مصلاها در مجموع یک میلیارد و 866 میلیون تومان بود که از این اعتبارات 458 میلیون تومان به احداث مصلای دیشموک،458 میلیارد و 500 میلیون تومان به احداث مصلای قلعه‌رئیسی و550 میلیون تومان به مصلای سوق اختصاص داده و 400 میلیون تومان برای احداث خانه عالم در  دهدشت در نظر گرفته شد.

*حسن امیریان بخشدار دیشموک هم در اعتراض به نحوه توزیع اعتبارات اظهار داشت: جاده تنگ چویل از جاده تشانلنده چه کم دارد که اعتباری برای آن در نظر گرفته نشد؟عدل هاشمی‌پور در پاسخ به بخشدار گفت:آن زمانی که قول اعتباراتی خارج از چهارچوب وزارت نفت برای تنگچویل گرفتم باید می‌رفتی تهران پیگیری می‌کردی تا جذب شود.

در این نشست تعدادی از مدیران نسبت به تقسیم اعتبارات اعتراض خود را ایراد کرده و خواستار تجدید نظر در توزیع اعتبارات شدند.

*تجمع ارباب رجوع‌های نامه به دست پشت سالن محل برگزاری جلسه و اصرار برای ورود به سالن باعث بی‌نظمی جلسه شده بود.