استانداراستان کهگیلویه وبویراحمد؛استفاده از کالای ایرانی باید به یک باور فرهنگی تبدیل شود/ ضرورت تشکیل اتاق فکر فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه های استان
استانداراستان کهگیلویه وبویراحمد؛استفاده از کالای ایرانی باید به یک باور فرهنگی تبدیل شود/ ضرورت تشکیل اتاق فکر فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه های استان

پایگاه خبری فریاد جنوب ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از کالای ایرانی به ویژه تولیدات استان به یک فرهنگ عمومی بدل شود. علی محمد احمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: انتظار می رود خوراک و مسائل مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی باتوجه به آسیب های اجتماعی موجود در استان باشد […]

پایگاه خبری فریاد جنوب ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از کالای ایرانی به ویژه تولیدات استان به یک فرهنگ عمومی بدل شود.
علی محمد احمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: انتظار می رود خوراک و مسائل مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی باتوجه به آسیب های اجتماعی موجود در استان باشد و می طلبد دبیر شورا با مشارکت دفتر اجتماعی استانداری پس از جمع بندی و کارشناسی های لازم در این خصوص مسائل را براساس اولویت بندی برای تصمیم گیری لازم به شورا ارائه دهند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: اگر توانستیم انقلاب را در روزهای سخت به جلو ببریم نشان دهنده تاثیر فرهنگ اهل بیت و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده است.

وی در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات، گفت: باید شرایط لازم برای سفر امن، راحت همراه با حفظ عزت مردم استان در مرز شلمچه و عراق را فراهم کنیم و می طلبد تمامی دستگاه ها برای بهبود زیرساخت های خدماتی بهتر به زائران مشارکت لازم را داشته باشند.

احمدی بر عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی به ویژه تولیدات استان تاکید کرد و گفت: تولید کنندگان داخل استان باید حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید تنگ نظری ها در این خصوص را کنار گذاشت، بیان کرد: ارزش تولید و کارآفرینی در جوامع توسعه یافته بالا است و در کشور ما و به خصوص استان باید این موضوع نیز نهادینه و تبیین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید دین اسلام بر ارزش کار و تلاش، عنوان کرد: باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه به ویژه در میان قشر جوان به نحو صحیحی بیان و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و حرکت به سمت استفاده از کالای داخلی با بهبود کیفیت کالا و توجه به رعایت حقوق مصرف کننده در تولیدات مورد توجه قرار گیرد.

احمدی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید با نگاه کارشناسی عملیاتی شوند، گفت: مشکلات فرهنگی در استان کم نیست و خرد جمعی و اقدامات عملی برای کاهش آسیب های اجتماعی استان ضروری است.

وی کاهش آستانه تحمل مردم استان را یک آسیب دانست و گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و سوانح به وجود آمده در استان، واکنش هایی غیر منطقی در قبال این موارد شکل گرفت.

احمدی با اشاره با شایعات به وجود آمده پیرامون مواردی مانند زمین لرزه اخیر، بیان کرد: جامعه دین مدار تحت تاثیر شایعات قرار نمی گیرد و باید چنین شرایطی را به فرصتی برای رفع مشکلات تبدیل کرد.

استاندار با بیان اینکه زاگرس مردمان سلحشور، قوی و توانمندی را در خود جای داده، خاطرنشان کرد: باید مردمی را پرورش دهیم که مسیر آنها را عقلانیت تعیین کند و تحت تاثیر شایعات فضای مجازی قرار نگیرند.

محمدکاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی افزود: حوزه پژوهشی علوم پزشکی در زمینه عوامل خودکشی در استان در حال تحقیق و بررسی است و می طلبد نهادهای علمی و دانشگاهی برای بررسی تخصصی و کارشناسی آسیب های اجتماعی در استان به این مسائل ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج نیز در این نشست با اشاره به ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان ماهی است که اولش برکت، وسطش رحمت و آخر آن مغفرت است و باید در کنار روزه بقیه احکام نیز اجرا شود.

وی خواستار اولویت بندی آسیب های اجتماعی در استان شد و گفت: ضرورت دارد با یک نگاه واقع بینانه و جمع آوری آمار دقیق نسبت به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، سیاست گذاری های مربوط به حوزه فرهنگ را انجام داد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی نیز در این نشست با بیان اینکه میزان قانون گریزی در استان زیاد است، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم همان ۵ آسیب اجتماعی که مقام معظم رهبری دستور رفع آنها را داده اند در این شورا مورد بحث و رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: ولی به عنوان مثال چون در استان ما نقطه بحرانی به جز مسائل حاشیه نشینی ندارد می تواند یکی از اولویت ها در زمینه خودکشی باشد.