استاندار: خواهان توسعه شبکه ها و پست های برق و استقلال شرکت توزیع برق استان هستیم
استاندار: خواهان توسعه شبکه ها و پست های برق و استقلال شرکت توزیع برق استان هستیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان خواستار توسعه شبکه هاو پست های برق و استقلال شرکت توزیع برق می باشد. علی محمد احمدی در نشستی با دشت بزرگ مدیرعامل برق استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد، افزود: این استان با توجه به اینکه برمدار توسعه قرار گرفته است اما به لحاظ پست های انرژی و برخی […]

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان خواستار توسعه شبکه هاو پست های برق و استقلال شرکت توزیع برق می باشد.
علی محمد احمدی در نشستی با دشت بزرگ مدیرعامل برق استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد، افزود: این استان با توجه به اینکه برمدار توسعه قرار گرفته است اما به لحاظ پست های انرژی و برخی از شبکه های برق در شهرها با مشکل جدی مواجه می باشد و نیازمند نگاهی جامع به انرژی برق دارد.

وی، خواستار اختیارات بیشتر استان در حوزه برق و انرژی شد و اظهار داشت: اغلب شهرهای این استان دارای مسیرهای تک خطی هستند و با کوچکترین حادثه یک شهرستان در خاموشی قرار می گیرد.

استاندار با اشاره به اینکه، بار مصرفی برق این استان پنج درصد است و 95 درصد در خوزستان می باشد، بیان کرد: اغلب شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد دمای آن چندان فرقی با خوزستان ندارد و در تابستان شرایط سختی را متحمل می شوند.

استاندار، خواستار تسریع  پیشرفت پروژه های در دست اجرای برق استان شد و ابراز داشت: این استان در حوزه صنعت، کشاورزی و دیگر مشاغل رشد سریعی به خود گرفته است و نیازمند تقویت برق برای تامین نیازمندی های خود در آینده است.

وی به بحث نیروگاه های حرارتی سیکل ترکیبی استان اشاره کرد و گفت: احداث  2 نیروگاه 500 مگاواتی در دهدشت و گچساران کمک خوبی به انرژی استان می کند و شتاب بخشی به این مهم بسیار ضروری است.

استاندار تاکید کرد: در سفری که وزیر نیرو در آینده نزدیک به استان دارد این موضوعات پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه ای استان خوزستان هم گفت: تامین 20 مگاوات برق برای توسعه برق کهگیلویه وبویراحمد در برنامه های کاری قرار گرفته است.

دشت بزرگ افزود: افزایش 50 درصدی برق این استان در چهار سال آینده برنامه کاری است .

وی اظهار داشت: 25 پروژه در این استان در حوزه پست و شبکه برای توسعه برق کهگیلویه وبویراحمد با اعتبار 370 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که برخی در دست اجرا و برخی مطالعات آن انجام گرفته است.

وی به معوقه 11 میلیارد تومانی برق 2 شرکت در استان اشاره کرد و گفت: تاکید می شود تا این 2شرکت اقدام به بدهی خود کنند.