اشتغال، مسکن و خودکفایی کمیته امداد نیازمند همت بلند موسسات خیریه است
اشتغال، مسکن و خودکفایی کمیته امداد نیازمند همت بلند موسسات خیریه است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهمترین خدمات ارزنده کمیته امداد حضرت امام(ره) اشتغال پایدار، خودکفایی، توانمدسازی و تامین سرپناه برای محرومین است که نیازمند همت بلند موسسات خیریه است.

به گزارش فریاد جنوب حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی در جلسه تجلیل از خیرین همکار کمیته امداد امام (ره) استان، اظهار داشت: کمیته امداد به فرمان امام راحل در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف حمایت از محرومان و مستضعفان و توانمندسازی آنها بنا شد تا مامنی امن برای خانواده‌های تحت پوشش باشد.
وی تصریح کرد: ابن بنیاد اثرگذار امروز با تجربیات چند ساله خود توانسته به تربیت و پرورش افرادی بپردازد که توان علمی و تخصصی آنها راهبردی برای سایرین باشد.
میرمحمدی با بیان اینکه، فعالیت‌های اشتغالزایی کاری مهم، ضروری، موثر و حساس است، گفت: تقویت اشتغال و توانمندسازی افراد تحت حمایت، روش‌های مختلفی دارد و با آموزش، نظارت و هدایت شغلی می توان تسهیل گری برای کارآفرینان مددجو را فراهم کرد.
 مدیرکل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار موسسات خیریه استان می تواند با اقدامی ابتکاری شرایط را به انتفاع افراد تحت پوشش تغییر دهد.
میرمحمدی با تبریک دهه فجر و سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره) ابراز داشت: براساس دستور صریح مقام معظم رهبری توانمندسازی و درآمد باثبات با رعایت حرمت افراد و خانواده ها از وظایف اصلی کمیته امداد است و برای تحقق این مهم همه باید تلاش کنیم و پای کار باشیم.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان، به آمادگی برای انعقاد قرارداد، ایجاد تفاهمناهه با موسسات خیریه با راهبرد شغلی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام استان آمادگی کامل دارد در کنار موسسات خیریه به منظور توانمندسازی افراد طرح های اشتغالزایی ایجاد کند. 
قباد مبشری با اشاره به موفقیت راهبر شغلی و قابلیت توسعه با هم افزایی موسسات خیریه در استان، اظهار داشت: کمیته امداد امام(ره) استان برای توسعه می تواند با اعطاء کمک ها و تسهیلات در قالب تفاهمنامه ها عمل نماید.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت در این استان نیروی جوان و از آینده سازان این استان هستند، تاکید کرد: باید در پی برنامه ها و ایجاد شرایط مطلوب برای آنها باشیم.
دکتر مبشری با بیان اینکه در کنار خدمات و حمایت های موسسات خیریه استان نیازمند کار فرهنگی در جهت خودباوری و خوداتکایی هستیم، افزود: استفاده از تسهیلات، دیگر راهبرد برای موظف شدن آنها به کار کردن است.
وی یادآور شد: امسال ۱۱۲ میلیارد تومان از فصل های مختلف کمک های موردی جمع آوری و توزیع شده است.
وی بیان کرد: یک موسسه داریم که یکهزار تیم را تحت چتر حمایت خود دارد.
به گفته مبشری، ۲۵ میلیارد تومان نقدا به حساب ایتام پرداخت شده است.
مسئولین موسسات خیریه استان هم پشنهادات خود را برای تقویت افراد تحت پوشش و تلاش برای ایجاد اشتغال با ثبات و محرومیت زدایی در استان ارائه دادند.
در این جلسه از مسئولین موسسات خیریه استان تجلیل شد و لوح تقدیر از سوی استاندار اهداء گردید.

  • نویسنده : ندا نعمتی