اصرار و پافشاری عجیب این روزنامه ها بر تکرار مواضع مضحک و تیترهایی که برای سرسخت ترین هواداران دولت هم این روزها خنده دار به نظر می رسد، جای تعجب دارد؛ نشریات زنجیره ای این روزها ترجیح می دهند به جای عذرخواهی و اصلاح رویه فاجعه بارشان همچنان آینه عبرت جامعه باشند!
اصرار و پافشاری عجیب این روزنامه ها بر تکرار مواضع مضحک و تیترهایی که برای سرسخت ترین هواداران دولت هم این روزها خنده دار به نظر می رسد، جای تعجب دارد؛ نشریات زنجیره ای این روزها ترجیح می دهند به جای عذرخواهی و اصلاح رویه فاجعه بارشان همچنان آینه عبرت جامعه باشند!

اعلام خروج آمریکا از برجام توسط دونالد ترامپ پایان تلخی برای رویاهای شیرین دولتی ها و غربگرایان داخلی که آمال آنها در روزنامه های زنجیره ای نمود و بازتاب دارد، رقم زد و تصمیم قابل پیش بینی هیئت حاکمه ایالات متحده آنها را در بهت و حیرت فرو برد ؛ با اینحال اما دولت تدبیر […]

اعلام خروج آمریکا از برجام توسط دونالد ترامپ پایان تلخی برای رویاهای شیرین دولتی ها و غربگرایان داخلی که آمال آنها در روزنامه های زنجیره ای نمود و بازتاب دارد، رقم زد و تصمیم قابل پیش بینی هیئت حاکمه ایالات متحده آنها را در بهت و حیرت فرو برد ؛ با اینحال اما دولت تدبیر و امید در واکنشی عجیب و قابل تامل توسط رئیس دولت دوازدهم و در حالیکه تحلیلگران داخلی و بین المللی متفق القول خروج آمریکا را به منزله پایان برجام قلمداد کردند، اعلام کرد برجام را بدون آمریکا ادامه می دهیم تا بلکه توافقنامه هسته ای که میراث اندیشه ای غربگرایان به شمار می رود برای مدتی دیگر، هرچند محدود ادامه پیدا کند.

 

با شرطی که مقام معظم رهبری مبنی بر گرفتن تضمین از سوی اروپایی ها، تعیین کردند که البته تصریح هم کردند به این چند دولت اروپایی هم اعتماد ندارند، تحولات هفته اخیر پیرامون برجام حول همین محور یعنی  دریافت تضمین می چرخد، در همین حال و  درشرایطی که فدریگا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد که نمی تواند از دادن تضمین به ایران سخن بگوید و  سران آلمان، فرانسه و انگلستان مرتبا از نگرانی ها درباره برنامه موشکی  و حضور منطقه ای ایران صحبت می کنند، رسانه های زنجیره ای و حامی دولت به مضحک ترین شکل به ” بزک کردن اروپا ” مشغول هستند! گویی قرار نیست از “بزک کردن آمریکا” در جریان مذاکرات هسته ای عبرتی کسب کنند!

 

نشریات زنجیره ای که در جریان برجام  با تیترها و عناوینی مانند: ” پیروزی بدون جنگ”، “امضای کری تضمین است”، “اینک بدون تحریم”، “قطعنامه ها حالا کاغذپاره اند” و… نام خود را در تاریخ ماندگار کردند! ( در زیر نمونه هایی  را مشاهده می کنید) حالا به بهانه «وضع مقررات بازدارنده اروپا برعلیه قوانین تحریمی آمریکا که فقط در سطح تئوری به شرکت های اروپایی اجازه می دهد از اجرای قوانین تحریمی آمریکا خودداری کنند! در تلاشی مضحک برای القای مقابله اروپا با آمریکا به جهت مقابله با تحریم های ثانویه این کشور هستند! و در این مسیر حتی موج خروج شرکت های اروپایی از ایران و اظهاراتی شبیه به آنچه که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داشت که برای حفظ شرکت های اروپایی در ایران با آمریکا سرشاخ نمی شویم را هم نادیده می گیرند!

 

روزنامه شرق تیر 94: پیروزی بدون جنگ

 

روزنامه آرمان آذر 92 : توافق بزرگ

 

روزنامه شرق دی 94 : اینک بدون تحریم

 

روزنامه آرمان تیرماه 94: قطعنامه ها حالا کاغذپاره اند

 

 

حالا مروری گذرا خواهیم داشت بر روزنامه های حامی دولت در 2 روز اخیر که در حافظه تاریخی افکار عمومی ثبت شود:

 

 

 

روزنامه ایران ارگان رسمی دولت شنبه 29 اردیبهشت 97 : دیوارچینی اروپا مقابل تحریم ها

 

روزنامه همشهری 29 اردیبهشت 97: آغاز انسداد تحریم ها

 

 

 

روزنامه آفتاب یزد 29 اردیبهشت 97: کشمکش آمریکا و اروپا

 

 

یادداشت علی خرم در  روزنامه آرمان مورخ 29 اردیبهشت 97: گام تازه و تاریخی اروپا در قبال روابطش با آمریکا که نشان از استقلال سیاسی اروپا دارد! و همچنین احمد شیرزاد در مصاحبه با این روزنامه: اروپا هزینه خروج ترامپ را می پردازد!

 

روزنامه دولتی شهروند 29 اردیبهشت 97 به نقل از اروپایی ها: تحریم های آمریکا  را به رسمیت نمی شناسیم!

 

 

روزنامه جمهوری اسلامی 29 اردیبهشت 97: اروپا تمهیدات قانونی ضد تحریم  آمریکا علیه ایران را آغاز کرد

 

 

روزنامه همشهری یکشنبه 30 اردیبهشت 97: چهار تضمین اروپا در طبقه پانزدهم

 

 

 

یادداشت احمد خرم اینبار در روزنامه شرق یکشنبه 30 اردیبهشت با عنوان «حسن نیت اروپا، بازی روسیه» خرم در این یادداشت می نویسد: اولین بار است که اروپا نمایشی از وحدت نظر و  حمایت قاطع از کشوری مقابل آمریکا را با موضعی چالش برانگیز در سطح جهانی اجرا می کند!

 

 

 

روزنامه جمهوری اسلامی یکشنبه 30 اردیبهشت 97 به نقل از کمیسیونر انرژی اتحادیه  اروپا: برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می دهیم

 

 

روزنامه آرمان یکشنبه 30 اردیبهشت 97 : اروپا: را ها باز می ماند!

 

 

روزنامه اطلاعات یکشنبه 30 اردیبهشت 97 به نقل از کمیسیونر انرژی اروپا: اتحادیه اروپا برای حفظ برجام مقابل آمریکا می ایستد.

 

 

یادآور می شود اقدام غیرحرفه ای و خلاف امنیت ملی  نشریات زنجیره ای و حامیان دولت در بزک کردن اروپا، اینبار و  بر خلاف برجام که نزدیک به 3 سال زمان نیاز داشت، خیلی زود رنگ خواهد باخت و نقشی پررنگ از آنها درتاریخ مطبوعات کشور برجای خواهد گذاشت، اما در این میان اصرار و پافشاری عجیب این روزنامه ها بر تکرار مواضع مضحک و تیترهایی که برای سرسخت ترین هواداران دولت هم این روزها خنده دار به نظر می رسد، جای تعجب دارد؛ نشریات زنجیره ای این روزها ترجیح می دهند به جای عذرخواهی و اصلاح رویه فاجعه بارشان همچنان آینه عبرت جامعه باشند! // رجانیوز //