اصلاح طلبان کهگیلویه برای شکست هاشمی پور به اجماع رسیدند/ گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان کیست؟
اصلاح طلبان کهگیلویه برای شکست هاشمی پور به اجماع رسیدند/ گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان کیست؟

به گزارش فریاد جنوب از کهگیلویه، صدای دنا در مطلبی آورده است؛ هرچند که اصلاح طلبان در سراسر کشور از یک انسجام نسبی برخوردارند و رقابت های درون گروهی آنها کمتر از طیف اصولگراست اما در استان کهگیلویه و بویراحمد قاعده بازی کمی متفاوت است و وجود اختلافات درون حزبی اصلاح طلبان، اصولگرایان را به مجلس […]

به گزارش فریاد جنوب از کهگیلویه، صدای دنا در مطلبی آورده است؛ هرچند که اصلاح طلبان در سراسر کشور از یک انسجام نسبی برخوردارند و رقابت های درون گروهی آنها کمتر از طیف اصولگراست اما در استان کهگیلویه و بویراحمد قاعده بازی کمی متفاوت است و وجود اختلافات درون حزبی اصلاح طلبان، اصولگرایان را به مجلس می فرستد.

در دور قبلی در بویراحمد و دنا نبود یک گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان به علت اختلافات کهنه غیر حزبی سبب شد که چندین گزینه اصلاح طلب در انتخابات حضور داشته باشند و در نهایت پیروز میدان نیز کسی بود که چندان سبقه اصلاح طلبی نداشت.

اما در کهگیلویه، اختلاف بین دو طیف منطقیان و لاهوتی همیشه به نفع اصولگرایان تمام شده است یعنی افرادی چون عدل هاشمی پور باید سپاس گزار اختلاف بین این دو طیف سیاسی باشد که به راحتی صندلی سبز بهارستان را به او نشان داده اند و گزینه های اصلاح طلب همواره به علت عدم اجماع این دو طیف از راه یافتن به مجلس بازمانده اند.

مهره چینی سیاسی اصلاح طلبان در کهگیلویه به گونه ای است که حتی برخی از بزرگان این دو طیف اصلاح طلب برای آنکه رقیب اصلاح طلبشان به مجلس راه نیابد، به سمت رقیب اصولگرا متمایل می شوند و همین نشان از یک اختلاف عمیق درون اصلاح طلبی در شهرستان های کهگیلویه بزرگ دارد.

اما این دور خبرهایی از اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه به گوش می رسد در واقع اصلاح طلبان این شهرستان به این نتیجه رسیده اند که تا زمانی که رقابت درون حزبی دارند، اصولگرایان پیروز انتخابات هستند و اگر پیروزی می خواهند باید از خودگذشتگی سیاسی نیز داشته باشند.

این برای اولین بار است که خبر از یک اتحاد به گوش می رسد، اتحادی که برای شکست عدل هاشمی پور شکل گرفته است، نماینده ای که در سه سال گذشته عملکرد قابل قبولی نداشته و در صورت اجماع اصلاح طلبان شکست وی بسیار محتمل خواهد بود.

به گزارش صدای دنا، ظاهرا اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ حول محور رضا دهبانی پور به توافق رسیده اند، دهبانی پور که پیش از این مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بود، به منظور شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده از سمت خود استعفا داد. او تاکنون نظر قاطع خود برای شرکت در انتخابات را اعلام نکرده است اما براساس شنیده های خبرنگاران ما از جلسات اصلاح طلبان، علی الظاهر یکی از گزینه هایی که می تواند این اتحاد را شکل دهد، همین دهبانی پور است که اختلافی بین دو طیف مشهور اصلاح طلبی کهگیلویه بر روی او وجود ندارد.

براساس اطلاعاتی که خبرنگار صدای دنا کسب کرده است، زمینه یک نشست بزرگ اصلاح طلبی برای کنار هم نشاندن اصلاح طلبان و معرفی گزینه مورد حمایت، فراهم شده است و در روزهای آتی باید منتظر اعلام خبر رسمی این اجماع باشیم.