اظهارنظر  رئیس دانشگاه آزاد یاسوج درباره ورود بانوان به ورزشگاه/ فرداهانت کننده  را با مستند معرفی کنید تا برخورد کنیم
اظهارنظر  رئیس دانشگاه آزاد یاسوج درباره ورود بانوان به ورزشگاه/ فرداهانت کننده  را با مستند معرفی کنید تا برخورد کنیم

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در نشستی با موضوع حقوق زنان در جمع دانشجویان اظهاراتی  درباره ورود زنان به ورزشگاه ها عنوان کرد که در جای خود قابل تأمل بود. به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی فریاد جنوب ، نشست دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج باحضورکرم جانی پور رئیس این دانشگاه باموضوع حقوق زنان در […]

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در نشستی با موضوع حقوق زنان در جمع دانشجویان اظهاراتی  درباره ورود زنان به ورزشگاه ها عنوان کرد که در جای خود قابل تأمل بود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی فریاد جنوب ، نشست دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج باحضورکرم جانی پور رئیس این دانشگاه باموضوع حقوق زنان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

کرم جانی پور در ابتدا به سخنی از شهید مطهری که گفته بود ” فلسفه خلقت زن محبت بین زن و مرد و مودت است زن و مرد در همه عواطف و روحیات باهم برابر و یکسان هستند”، اشاره رد و گفت: کرامتی که اسلام برای زن درنظر گرفته است، را باید رعایت کند، و قدر خودش را بداند.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: درجامعه امروز منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی زنان هستند، آنچه که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره شخصیت زن در اسلام می فرمایند: به جز دستورات اسلام نیست، اما باید همه این ها در رفتار اجتماعی نمود عملی داشته باشد تا به نتیجه برسیم.

 

همچنین وی درپاسخ به سوالی که چرا حق طلاق با مرد است؟ وقتی زن دربیرون ازخانه کار می کند، حق خانواده چه می شود؟؛ بیان کرد: این گونه نیست که مرد بتواند بدون دلیل زن را طلاق دهد، اما مردان کمتر تحت تاثیر عواطف هستند، و غیرتی تر هستند، به راحتی اجازه نمی دهند که خانم آنها جدا شود اگرچه چهار زن داشته باشد.

وی افزود: طبق اسلام مرد رئیس و سرپرست خانواده است، نفقه زن برعهده مرد است، و زن تکلیفی بر پرداخت نفقه ندارد زن می تواند، مهریه سنگین ازمرد پول دار بگیرد، در واقع زن حق طلاق دارد، بانوان این را جزء شروط ضمن عقد را قرار بدهند، که این هیچ ارزشی از زن کم نمی کند.

جانی پور درجواب به سوال اساتیدی که درکلاس به دختران اهانت کرده و آنان را بی ارزش قلمداد می کنند، گفت: هیچ کس نمی تواند تاثیر محیط برشخصیت و رفتار افراد را نادیده بگیرد، معلم و استاد مکلف است که حق دانشجو  را رعایت کند، ما وقتی از حجاب و پوشش سخن میگوییم تنها مخاطب ما بانوان نیستند، استاد وظیفه دارد که در دانشجو احساس ارزشمندی ایجاد کند، و حق هیچ گونه اهانتی را ندارند حتی اگر بانویی بدحجاب باشد، می تواند به زیبایی راهنمای دانشجو باشد، اگر چنین استادی وجوددارد، وی را معرفی کنید به صورت مستند تا ما با وی برخورد جدی داشته باشیم، اساتیدی که تحقیر می کنند، برخی از آنها حتی جزء هیئت علمی دانشگاه هستند، این ها چون راهشان صحیح نیست باید اخراج شوند.

کرم جانی پور در پاسخ به سوال آیا از منظر فقهی و حقوقی در جامعه حاضر به حوزه زنان اهمیت داده می شود؟ گفت: در بسیاری ازموارد مثلا حق طلاق برای زنان و حقوق تجارت شرایطی را برای زنان در نظر گرفتند، که قبلا این حقوق نبوده است، جایگاه زنان در دانشگاه ها و وزارت خانه هابیشتر شده و شناخت نسبت به حقوق زن رعایت شده، اما در بسیاری از موارد سعی می کنیم، قانون را تغییر بدهیم مثلا در دانشگاه قانون این است که بانوان دانشجو با پوشش وارد دانشگاه شوند این قانون است، و باید وجود داشته باشد، این قوانین درکشور های خارجی هم وجود دارد.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز نیست که در قانون بازنگری شود باگذر زمان مثلا زنان به ورزشگاه بروند و فوتبال را از نزدیک ببینند؟؛ اظهار کرد: کسی مخالف حضور زنان در اجتماع نیست، فقط باید به شان و مقام و کرامت زن به درستی نگاه شود،  وروزی این اتفاق به شرط فرهنگ سازی وتهیه زیرساخت ها در ورزشگاهها برای حضوربانوان مهیا می شود ، حجاب هیچگاه اجباری نبوده است./صبح  زاگرس