افتتاح نخستین مرکز کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد
افتتاح نخستین مرکز کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد
نخستین مرکز نوآوری و کارآفرینی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، نخستین مرکز نوآوری و کارآفرینی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج افتتاح شد.

محسن فرزین اظهار کرد: مرکز آزادگان یک سوله در تملک استانداری است و استانداری به خاطر حمایت از فناوران و نوآوران به صورت امانی آن را واگذار کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با اینکه ۴۵ درصد پیشرفت داشت، توانستیم ظرف کمتر از ده ماه آن را به تمام برسانیم.

وی تصریح کرد: این مجموعه هزار و ۸۰۰ متر مربعی در دو طبقه است و دفترهای تحقیق و توسعه شرکت‌های پارکی و مراکز رشد در این مرکز مستقر خواهند شد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۲۵ دفتر تحقیق و توسعه برای پارک، ۳۰ دفتر برای مرکز رشد، ۱۵ میز کاری برای دفتر کارگزاری تخصصی و شتاب‌دهنده‌ها، سه استودیو تولید رسانه‌ای، یک فضای کار اشتراکی و دفتر مالکیت فکری و فن بازار هم اینجا مستقر خواهند شد.

فرزین عنوان کرد: همزمان با افتتاح این مرکز، طرح تانا هم در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورده است.

وی تاکید کرد: نیازهایی که دستگاه‌های مختلف دارند، در این طرح احصاء می‌شود و با تشکیل هشت کارگروه تخصصی، دستگاه‌های مختلف را دعوت و بیش از ۲۰۰ نیاز احصاء کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همزمان این نیازها را به فراخوان گذاشتیم و بیش از ۱۲۰ ایده دریافت شد که پس از یک پالایش اولیه ۶۰ ایده بیرون آمد، در نهایت ۱۴ ایده به صورت نهایی انتخاب شد.

فرزین خاطرنشان کرد: امروز قرار است این ۱۴ نفر صاحب ایده ارائه دهند و از بین این ۱۴ ایده، سه ایده انتخاب خواهد شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب