افتتاح نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور در دهدشت | برپایی نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور در آینده‌ای نزدیک در تهران + تصاویر
افتتاح نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور در دهدشت | برپایی نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور در آینده‌ای نزدیک در تهران + تصاویر
ویژه برنامه «شـــــاهنامه بِنِشت» و آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور ظهر امروز جمعه باحضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن فرهنگسرای ارشاد دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، ویژه برنامه «شـــــاهنامه بِنِشت» و آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسان بلادشاپور ظهر امروز جمعه باحضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن فرهنگسرای ارشاد دهدشت برگزار شد.

امین درخشان در این ویژه برنامه، اظهار کرد: ماهیت برنامه خوشنویسان بلادشاپور حقیقتأ فراتر از سطح استانی است و نظیر چنین برنامه‌ای آن هم به این سبک در هیچ استانی وجود ندارد به ویژه اینکه پیوست و زیبایی این برنامه مخصوصاً به مسائل فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تقارن بسیار زیبا و هنرمندانه میان هنر خوشنویسی، شاهنامه و جایگاه آن در ارتباطات هنری واقعیتی انکار ناپذیر است که بدون شک اجرای چنین برنامه‌ای بدون از تلاش‌ و هماهنگی بین انجمن‌های شاهنامه و خوشنویسی امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اهمیت شاهنامه و ترکیب آن در هنر تصریح کرد: شاهنامه فردوسی جایگاه ویژه‌ای در زبان و ادبیات فارسی دارد اما بدون شک اگر شاهنامه نبود، هنر زیبای نگارگری نیز به وجود نمی‌آمد.

درخشان با اشاره به قدرت شاهنامه و حجم بالای آن در خوشنویسی، عنوان کرد: معمولأ بسیاری از هنرمندان خوشنویسی به دلیل قدرت بالا و حجم شاهنامه حریف شاهنامه نویسی نمی‌شوند، اما امروز این مهم به دست خوشنویسان بلاد شاپور انجام گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اجرای برنامه‌های هنری، گفت: برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری تاکنون کوتاهی نکردیم چنانچه در مدت یک‌سال گذشته بیش از ده بار برای پیگیری برنامه‌های فرهنگی و هنری به کهگیلویه آمدم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با گرفتن اعتبار سه برابری پلاتو از زمان کلنگ زنی تاکنون، پیمانکار مشخص و پروژه عملاً وارد فاز اجرایی شده و تا سال آینده به بهره برداری میرسد.

وی خاطر نشان کرد: در حال هماهنگی با یکی از فرهنگسراهای مطرح تهران هستیم تا بتوانیم نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویسی بلادشاپور را در پایتخت نیز برگزار کرده و زمینه‌ای برای خرید و حمایت از این هنرمندان شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب