افتتاح وکلنگ زنی ۵۳ طرح در گچساران
افتتاح وکلنگ زنی ۵۳ طرح در گچساران
حسین کلانتری اظهار داشت:از این تعداد ۴۴طرح بهره برداری و ۹ پروژه نیز کلنگ زنی می شود. وی اعتبارات تخصیص یافته به این طرح‌ها را سه هزارو ۲۷۱ میلیارد ریال ذکر کرد و ابراز داشت: از این میزان اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است

 

طی هفته دولت ۵۳ طرح عمرانی و اقتصادی در گچساران بهره برداری یا کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آیین بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها،گفت : احداث بلوار بی بی حکیمه با سرمایه گذاری ۱۲میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال، توسعه و ساخت شبکه برق پشت فنس سپاه با بودجه ۱۱ میلیارد ریال، اجرای سیستم روشنایی محور گچساران به بهبهان با اعتبار۱۶ میلیارد و ۹۴۴میلیون ریال و پایگاه سلامت محله رادک با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از مهمترین این طرح هاست.
حسین کلانتری اظهار داشت:از این تعداد ۴۴طرح بهره برداری و ۹ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.
وی اعتبارات تخصیص یافته به این طرح‌ها را سه هزارو ۲۷۱ میلیارد ریال ذکر کرد و ابراز داشت: از این میزان اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:  با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال پایدار برای ۲۱۷ نفر فراهم می شود.
وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۲ طرح اقتصادی  با اعتباری بیش از ۲۱میلیارد ریال در این شهرستان بهره برداری شده است.
کلانتری تصریح کرد: هشت طرح عمرانی شهری با اعتباری بیش از ۱۷۸ میلیارد ریال  در مناطق مختلف این شهر هزینه ، در هفته دولت به بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: احداث بلوار بیمارستان بی بی حکیمه(س) با ۱۲میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال، احداث پارک جانبازان با یک میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال، ساخت پارک خیابان پیروزی با ۲ میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال، ساخت پارک بلوار بهمن بیگی شمالی با چهار میلیارد ریال اعتبار، ساخت بلوار البرز زارع با ۲ میلیارد ریال اعتبار و اتاق مانیتور شهرداری هوشمند با ۲۰ میلیارد ریال از مهمترین  طرح های افتتاحی عمران شهری  در هفته دولت امسال است.
وی ابراز داشت: همچنین عملیات اجرایی چهار طرح عمران شهری با اعتباری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال در شهر دوگنبدان آغاز شد.
وی تصریح کرد: یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید برای اجرای چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان هزینه شد که هفته دولت امسال به بهره برداری می شود.
خوان پایه  افزود:  طول جاده چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان ۴۵ کیلومتر است که فاز چهارم این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری شده است.
وی بیان کرد: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان از مهمترین اهداف این طرح است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  اجرای سیستم روشنایی محور گچساران- بهبهان، لکه گیری و روکش و آسفالت محور باشت- گچساران و خیرآباد، اجرای طرح هادی روستای اسلام آباد، اجرای چمن مصنوعی روستاهای سعادت آباد و اسلام آباد باغ انار، ساخت سالن ورزشی روستای پادوک از طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی این شهرستان در هفته دولت است.
وی ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی کارخانه تولید آفت کش گیاهی و آنتی بیوتیک های دامی با اعتباری بیش از ۳۸ میلیارد ریال، و ساخت موزه نفت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
کلانتری اظهار داشت: ساخت پارکینگ خورشیدی دانشکده نفت، محوطه سازی دانشکده نفت و گاز، ساخت خانه بهداشت سربیشه جدولگذاری حد فاصل میدان فردوسی تا کشتارگاه ، ساخت بند های رسوبگیر سنگ ملاتی منطقه لیشتر، دریلا و آبگندی پربالی از دیگر طرح های آماده افتتاح در هفته دولت است.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.