افتتاح و کلنگ زنی ۳۵ پروژه اقتصادی و عمرانی لنده در نهمین روز ‌دهه فجر+ تصاویر
افتتاح و کلنگ زنی ۳۵ پروژه اقتصادی و عمرانی لنده در نهمین روز ‌دهه فجر+ تصاویر
همزمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی، از صبح امروز پروژه‌های عمرانی متعدد در شهرستان‌ لنده در حال افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب،مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای روستای ایدنک با حضور معاون سیاسی استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران استان و شهرستانی هم‌زمان با نهمین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باهدف افتتاح و کلنگ زنی ۳۵ پروژه‌ عمرانی و اقتصادی دهه فجر در این شهرستان آغاز شد.

در این مراسم مسئولان علاوه بر غبارروبی گلزار شهدا با پدر شهید عابدی از جانبازان و بازنشستگان نیروی انتظامی نیز دیدار و مشکلات این خانواده شهید که بحث مسقف شدن گلزار شهدا بود مطالبه شد.

فرماندار شهرستان لنده در این آئین گفت: بحث مسقف کردن گلزار شهدا به همت بنیاد علوی در حال اجرا است که این جز مطالبات بر حق خانواده شهدا بود و تا هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اگر امروز حیات و اقتداری داریم از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان است افزود: امیدواریم ادامه‌دهنده راه این شهیدانی باشیم که درراه اعتلای این آب‌وخاک جان خویش را از دست دادند تا ما در امنیت و آرامش باشیم.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که خادم مردم هستیم و قطعاً خدمات صورت گرفته با توجه به عمق محرومیت برجای‌مانده از دوران پهلوی این شهرستان کم است و همه ما برای رفع مشکلات مردم با عزمی راسخ تلاش می‌کنیم.

وی گفت: اکثر این پروژه‌ها با اعتبارات مصوب تکمیل‌نشده است ولی باتدبیر دولت، استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته اجازه ندادیم پروژه‌ها غیرفعال بمانند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام وبهمئ ولنده با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با جدیت تمام و کار جهادی از دولت تا فرمانداری‌ها در حال خدمت شبانه‌روزی هستند اظهار داشت: پروژه ایستگاه برق دژ کوه و برق لنده با پیگیری‌های لازم در تهران اجرایی و عملیات اجرایی فاز دوم آن با تأمین اعتبارات ویژه اجرایی خواهد شد.

موحد گفت: تلاش‌های خیلی خوب بنیاد علوی و ستاد اجرایی در استان به‌طور ویژه در شهرستان لنده قابل‌تقدیر است ولی پیگیری‌های مهمی در دیدار با رئیس بنیاد علوی کشور داشتم که امیدواریم با اجرای این پروژه‌های شاهد راهگشایی عمرانی باشیم.

وی گفت: اگر تدبیر درستی در روستای ایدنک صورت گیرد قطعاً شاهد تغییرات اساسی در توسعه و اشتغال‌زایی این روستا شاهد خواهیم بود.

بهره برداری از پروژه آب رسانی به ۱۱ روستای لنده

اولین پروژه افتتاحی در شهرستان لنده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به ١١روستای شهرستان لنده بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان به طول ۷ کیلومتر بود که با مشارکت اب و فاضلاب و بسیج سازندگی سپاه فتح اجرایی و ۳۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بهره‌برداری از ۴ پروژه شرکت توزیع نیروی برق

افتتاح پروژه اصلاح و بهینه‌سازی و رفع اُفت ولتاژ شهرک بهاران و سرآسیاب به نمایندگی از ۴ پروژه برق شهرستان لنده از دیگر پروژه‌های اهدایی انقلاب اسلامی به مردم این منطقه بود که با حضور مسئولان از آن بهره‌برداری شد.

از مشخصات این پروژه می‌توان به طول ۲ کیلومتری شبکه فشار متوسط، طول شبکه فشار ضعیف ۱۵۰۰ متر، بکار گیری تعداد ۴۲ پایه فشار ضعیف، تعداد ۳۵ پایه فشار متوسط و تعداد ۶ دستگاه ترانسفورماتور بااعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی کشاورزی در ایدنک

افتتاح فاز اول تقویت ایستگاه پمپاژ آب اراضی کشاورزی ایدنک با مشارکت جهاد کشاورزی و بنیاد مستضعفان، احداث استخر ۹۰۰ مترمکعبی و اجرای ۳۷ هکتارابیاری تحت‌فشار بارانی و قطره‌ای بااعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سطح زیر کشت ۸۰ هکتار در این روستا از دیگر پروژه‌های حوزه کشاورزی در شهرستان لنده بود که با حضور نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

دارالقران لنده احداث می شود

کلنگ زنی احداث دارالقرآن لنده بااعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع به همت سازمان تبلیغات اسلامی در این شهرستان انجام شد تا هدیه‌ای دیگر از سوی انقلاب اسلامی به مردم باشد.

بازدید مسئولان استانی از روند تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان لنده در مجلس از روند اجرا و تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان بازدید کردند.

گفتنی است فاز اول این پروژه ۱۰۰ درصد و فاز دوم نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افتتاحیه چمن مصنوعی در روستای سرآسیاب شهید کریمی

با حضور مسئولان استانی و شهرستان چمن مصصنوعی روستای شهید کریمی سرآسیاب در بخش مرکزی شهرستان لنده در زمینی به مساحت۱هزار مترمربع با اعتباری افزون بر ۱میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل هدایای خاص وزارت نفت به همت اداره کل ورزش و جوانان استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

عین الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم گفت: با پیگیری های حجت الاسلام موحدنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مبلغ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای توسعه ورزش شهرستان لنده نیز اختصاص یافت.

افتتاحیه مدرسه ۶کلاسه شهرک فجر لنده

با حضور مسئول بازرسی سازمان نوسازی مدارس کشور، مسئولان استانی و شهرستانی مدرسه ۶کلاسه شهرک فجر لنده با اعتباری افزون بر۸میلیارد تومان با زیربنای ۸۷۳متر در زمینی ۲هزار مترمربع برای رفاه دانش آموزان شهرک فجر افتتاح و به بهره برداری رسید

احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان لنده

کلنگ زنی پروژه مجتمع فرهنگی وهنری شهرستان لنده به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع بااعتبار ۱ میلیارد تومان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اجرای بسیج سازندگی سپاه فتح از دیگر پروژهایی بود که به نمایندگی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دهه پرفروغ فجر در این شهرستان کلنگ زنی شد.

سنگ فرش ۸روستای شهرستان لنده

کلنگ زنی و پروژه سنگ فرش معابر ۸روستای شهرستان لنده با مشارکت بنیادعلوی و دهیاری ها با اعتباری افزون بر۴میلیاردتومان در روستاهای بخش مرکزی و موگرمون با حضور مسئولان استانی و شهرستانی زمین زده شد.

افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم ساماندهی رودخانه قیام

افتتاحیه فاز اول با اعتباری افزون بر ۵۵۰میلیون تومان و کلنگ زنی فاز دوم طرح ساماندهی رودخانه قیام در بخش مرکزی شهرستان لنده با اعتباری افزون بر ۱میلیارد و ۷۰۰تومان به همت اداره کل امور آب استان کهگیلویه وبویراحمددر روستای قیام اجرایی شد.

 

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب