افزایش تولید مرغ گوشتی در بهمئی با راه‌اندازی خط تولید جدید
افزایش تولید مرغ گوشتی در بهمئی با راه‌اندازی خط تولید جدید
فرماندار بهمئي گفت: خط توليد ۶۰ هزار تن مرغ گوشتي با ۶۰ ميليارد ريال هزينه در بهمئي تکميل و راه اندازي شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:حکمت الله سنایی، فرماندار بهمئی اظهار کرد: با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی، میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این واحد با وسعت بیش از ۵ هزار مترمربع آغاز به کار کرده است و در مجموع دو فاز، توان تولید ۶۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را دارد.

سنایی ادامه داد: فاز اول این طرح در سال ۱۳۹۷ با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه به بهره برداری رسید وامروز فاز دوم آن با ظرفیت تولید ۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی راه اندازی شد.

فرماندار بهمئی بیان کرد: تسهیلات ۳۰ میلیارد ریال از محل تفاهم نامه صندوق کار آفرینی برای راه اندازی فاز دوم این طرح تخصیص داده شد.

وی تامین مرغ شهرستان، زمینه خودکفایی شهرستان در زمینه تولید گوشت و ایجاد اشتغالزایی را از مهمترین اهداف راه اندازی این طرح برشمرد و گفت: هر دوره جوجه ریزی ۴۵ تا۵۰ روز طول می‌کشد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله زمانی بین هر دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری برای دوره بعد صادر می‌شود.

کریمی رئیس اداره تعاون شهرستان بهمئی هم با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از کل حجم مرغ پرورش یافته در بهمئی پس از کشتار دوباره برای مصرف محلی وارد بازار این شهرستان می‌شود.

وی افزود: مرغ‌های تولیدی این شهرستان هم‌اینک به صورت زنده برای کشتار به دیگر نقاط شهرستان و استان‌های همجوار ارسال می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه فعالیت ۱۰ واحد مرغداری در این شهرستان زمینه اشتغال افزون بر ۱۰۰ تن را به صورت مستقیم فراهم کرده است افزود: این زنجیره تولید گوشت مرغ متشکل از دو واحد پرورش مرغ گوشتی است که در هر واحد اشتغال ۱۲ تن پیش بینی شده است.

رئیس اداره تعاون بهمئی گفت: با بهره برداری کامل از دو فاز این طرح شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در شهرستان بهمئی خواهیم بود.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد