افزایش دو برابر رشد بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲ | تیرماه آخرین مهلت جذب و بکارگیری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان
افزایش دو برابر رشد بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲ | تیرماه آخرین مهلت جذب و بکارگیری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد دو برابری بودجه استان در سال ۱۴۰۲ گفت: بودجه استان از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سال گذشته با احتساب سایر ردیف‌ها به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال با احتساب سایر ردیف ها افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، جهانگیر شاهینی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نامگذاری سال 1403 با عنوان « جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری به برخی از خصوصیات و معیارهای آن اشاره کرد و گفت: اجرای این شعار با حضور و مشارکت جامعه نخبگان استان به عنوان یک اصل مهم در توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در راس تصمیم گیری کشور عمدتا شعارهای سال را با محتوای تولید و اقتصاد انتخاب می‌کند تا به دست‌اندرکاران، متولیان اقتصادی، مردم و همه اقشار کشور در واقع مسئله اقتصاد، رونق تولید و شکوفایی تولید داخلی و ملی را متذکر شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر اول و دوم دولت اعتبارات خوبی از محل مسئولیت‌های اجتماعی به استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران از محل مسئولیت‌های اجتماعی حاصل سفر دوم رییس جمهور به استان مصوب شده، تصریح کرد: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی سفر دور دوم نسبت به اعتبارات دور اول افزایش ۳ تا ۴ برابری داشته که با همت مسئولین استانی این مهم تحقق یافته است.

شاهینی با اشاره به رشد دو برابری بودجه استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بودجه استان از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سال گذشته با احتساب سایر ردیف‌ها به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال با احتساب سایر ردیف ها افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند اعتبارات تخصیص یافته را عملیاتی و در پروژه‌ها بکار گیرند و علاوه بر جذب اعتبارات سال گذشته باید اعتبارات ملی، سفر دوم دولت و استانی سال جدید نیز باید همزمان جذب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و بر اساس دستور سازمان برنامه ریزی به منظور عدم افزایش قیمت تمام شده پروژه ها، کوتاه شدن زمان اتمام پروژه ها و همچنین جلوگیری از مستهلک شدن پروژه ها، تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا هدف گذاری شده که اعتبارات و تخصیص کامل به این پروژه‌ها داده شده که برخی از این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ اتمام یافته و برخی دیگر باید در سال ۱۴۰۴ به اتمام برسند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی