افزایش فوتی های کرونا در کهگیلویه وبویراحمد/چرام ومارگون در وضعیت بحران
افزایش فوتی های کرونا در کهگیلویه وبویراحمد/چرام ومارگون در وضعیت بحران
فریادجنوب ؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 572 بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 284 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 37 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

فریادجنوب ؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 572 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 284 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 37 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 57327 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 1088 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 40 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه و چرام بود. همچنین از 410 نمونه رپید تست 25 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های باشت، کهگیلویه، بهمئی و باشت هستند. بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستانهای مارگون (65 درصد) و چرام(44 درصد) می باشد که احتمالا در طی روزهای آینده وضعیت این دو شهرستان می تواند بحرانی و نگران کننده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت ،بستری و بستری در بخش های مراقبت های ویژه   ،همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی و مراسمات، پرهیز از سفر و حضور در مکان های شلوغ و پرخطر در راستای کاهش میزان شیوع بیماری تلاش نماییم تا شاهد  کاهش روند بیماری در استان باشیم.