المان های شهری یاسوج متناسب با وضعیت فرهنگی منطقه نیست
المان های شهری یاسوج متناسب با وضعیت فرهنگی منطقه نیست
ورودی های شهر یاسوج زیبنده مردم این شهر نبوده و چنانچه این ورودی ها در حوزه کاری شهرداری نیست، شهرداری از کسانی که متولی زیبا سازی این ورودی هاست کمک بخواهد.

فریاد جنوب :دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: المان های شهری یاسوج ضعیف بوده در این باره می توان از المان های فرهنگی همچون لباس عشایری، بلوط، لباس محلی زنان استان و سیاه چادر که نماد های سنتی این منطقه هستند، بهره برد.

به گزارش فریاد جنوب ، چندی پیش المان هایی توسط شهرداری یاسوج در سطح این شهر نصب شد که واکنش های بسیاری از اعضای شورای شهر گرفته تا کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت.

نهم مرداد ماه ۹۹ با حضور شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج از ۱۳ المان شهری در پارک ولایت رونمایی شد.

دادستان به واسطه مدعی العموم بودن به موجب قانون می تواند در همه اموری که سلامت جان و مال جامعه و بیت المال را تهدید می نماید ورود کند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و مسائلی همچون ارائه راهکارهای پیشگیرانه در ساخت و سازهای غیرمجاز و مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰  شهرداری در نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان لحاظ شده است.

سید علی ملک حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ورودی های شهر یاسوج زیبنده مردم این شهر نبوده و چنانچه این ورودی ها در حوزه کاری شهرداری نیست، شهرداری از کسانی که متولی زیبا سازی این ورودی هاست کمک بخواهد.

وی افزود: باید در حوزه فرهنگ سازی در جامعه بیشتر کار شود و شهرداری ها و شورای شهر باید از حاشیه ها بپرهیزند و باز سازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فرهنگ سازی اجرای قوانین شهرسازی به طور ویژه مورد توجه شهرداری، شورای شهر و نظام مهندسی دفتر فنی قرار داده شود زیرا که چشم پوشی از اجرای قوانین خاص شهرسازی در شهرداری و نظام مهندسی ستم به مردم است.

ملک حسینی ابراز داشت: مهندسین ناظر نباید در ساخت و ساز شهر با متخلفان همکاری کنند و باید با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای خشک و بی روح در شهر یاسوج، افزود: امروزه یکی از جرایمی که به وفور شاهد آن هستیم، تهدید و توهین است که موجب خدشه دار شدن روحیه مردم می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از عوامل این ناهجاری ها می تواند شهر سازی و شهر نشینی باشد به گونه ای که فضای داخل ساختمان که دارای نور، آرامش نبوده و فضاهای خشک و بی روح دارد موجب بروز جرم می شود.

  • منبع خبر : ایرنا