امام جمعه پاتاوه:حمله به سلمان رشدی ضعف سیستم های اطلاعاتی این کشور را به خوبی نمایان کرد.
امام جمعه پاتاوه:حمله به سلمان رشدی ضعف سیستم های اطلاعاتی این کشور را به خوبی نمایان کرد.

خبر فریاد جنوب:حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۲۸مردادماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه،ضمن توصیه و سفارش خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛به موضوع تقوا و تربیت از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام به سخن باریتعالی درآیه (۱۵)سوره دخان اشاره وگفت: همانا پرهیزگاران در جایگاهی امن هستند یعنی هم در دنیا […]

خبر فریاد جنوب:حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۲۸مردادماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه،ضمن توصیه و سفارش خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛به موضوع تقوا و تربیت از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام به سخن باریتعالی درآیه (۱۵)سوره دخان اشاره وگفت:
همانا پرهیزگاران در جایگاهی امن هستند یعنی هم در دنیا و هم در آخرت امنیت همه جانبه برای انسانهای با تقوا می باشددرهمین زمینه امام علی علیه السلام فرمودند:
برترین عمل، تقوا و پارسایی یعنی بهترین عمل تقوا و پارسایی است .و بدترین همنشین کسی است که نافرمانی خدا را برای تو زینت بخشد. و محبوب ترین عمل نزد خداوند(انتظار فرج است).

امام جمعه به جایگاه تربیت در اسلام اشاره وافزود:در اسلام تربیت جایگاه ویژه‌ای دارد (و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه)همان تربیت است که بر علم و حکمت مقدم است .


 
خطیب جمعه پاتاوه مهمترین فلسفه نزول کتب الهی را،ارسال انبیا علیهم السلام بعد از توحید تربیت بشریت دانست و تصریح کرد:
تربیت بهترین ارث از پدر مادر برای فرزندان و باعث عاقبت بخیری انسانهای موحد میشود. مثل حر بن یزید ریاحی و ده‌ها نفر از یاران عمر سعد ملعون به واسطه ادب و تربیت و اصالت خانوادگی که داشتند، هدایت شدند و امام حسین علیه السلام را یاری نمودند وبا عنایت به اینکه خداوند متعال در سوره شمس آیات ۷ تا ۱۰ قسم یاد کرده و فرمودند :

و قسم به جان آدمی و آن کس که آن را آفریده و منظم ساخته، سپس فجور و تقوا شر وخیرش را به او الهام کرده است، که هرکس نفس خود را پاک و تزکیه کرده رستگار شده .،و آن کس که نفس خویش را با معصیت و گناه آلوده ساخته ناامید و محروم گشته است. و پیامبر اسلام ص هم درهمین رابطه فرمودند:
مردم همانند معدن ها مختلف اند و اصل و نسب درتربیت انسان موثر است و تربیت بد هماننداصل ونسب بداست.
حجت الاسلام سیادت دربخش پایانی خطبه عبادی نماز به بهترین تربیت ازنگاه اسلام یادآورشد:
بهترین تربیت آن است که از خود آغاز کنیم لذا پدر و مادر باید اول خودشان اهل عمل باشند تا فرزندان از آنها درس بگیرند.

امام جمعه بخش پاتاوه درخطبه سیاسی نماز به مناسبت های هفته از جمله ؛روز۲۸ مردادماه را سالروز کودتای آمریکایی علیه دولت قانونی دکتر مصدق و برگرداندن محمدرضا شاه ملعون به قدرت در سال(۱۳۳۲ش)بیان کرد وبا اشاره به سخنان رهبران انقلاب اسلامی ایران گفت:
آمریکا با کودتای نظامی مجدداً شاه را بر ایران تحمیل کرد و به نام مدرنیزه کردن مملکت، انقلاب آمریکایی شاه یعنی انقلاب سفید شاه و ملت نامیده شد ،را به راه انداخت و دیدیم که نتیجه تمام این انقلاب،به سود آمریکا و خرابی ایران بود.کشاورزی مملکت نابود شد و ایران بازار مصرف مواد غذایی آمریکا شد .مخازن زیرزمینی از نفت گرفته تا مس و سایر مخازن همه به نفع آمریکا تارا ج شده و می شود و در عوض سلاح‌هایی به ایران داده شد که به درد مملکت نمیخورد.و زیان دیگرش هم تحمیل بیش از ۴۰ هزار مستشار نظامی با هزینه های سرسام آور است.
حجت الاسلام سیادت عوامل کودتای ننگین ۲۸ مرداد( ۱۳۳۲) رانام برد:دولت آمریکا-دکتر مصدق که با آمریکایی ها اعتماد کرد-چمدان های پر پول از طرف دشمن بین اراذل و اوباش تقسیم شده- حکومت ظالمانه و فاسد پهلوی-اختلاف میان رهبران ملی شدن نفت-غفلت از مبانی دینی و طرد نیروهای اسلامی-عدم توجه به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی .
سیادت دربخش دوم خطبه سیاسی نماز به حمله و مجروح شدن سلمان رشدی مرتد،نویسنده کتاب آیات شیطانی واینکه چگونه ظرف چندثانیه شکارشد بیان داشت:
این ملعون
چگونه در ۲۰ ثانیه شکار شد؟!! نویسنده کتاب آیات شیطانی اعتقادات مسلمانان را به سخره گرفت و به خداوند و پیامبران الهی توهین نمود. در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۶۷ حکم تاریخی امام خمینی مبنی بر ارتداد و حکم اعدام او را صادر نمود. امام خمینی(س) ضمن خنثی کردن این جریان، دولت‌های اسلامی و پیروان سایر ادیان الهی را نسبت به کلید خوردن یک نبرد تمام عیار تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای توسط نظام سلطه و کانون های شیطانی غربی و صهیونیستی هوشیار کرد. ضارب سلمان رشدی، آقای هادی مطر ۲۴ ساله آمریکایی که با ضربه چاقو باعث نابینایی و عدم تکلم او شده است.رشدی ملعون،با نفس مصنوعی زنده است.
سید رحمت الله سیادت به ضعف اطلاعاتی دولت آمریکا در همین زمینه اشاره وافزود:
هشدار برای ترامپ و پمپئو در حالی که دولت آمریکا همواره ادعا می‌کند که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور نمونه عالی در جهان هستند و همه حرکات را زیر نظر می‌گیرند ،اما حمله به سلمان رشدی ضعف سیستم های اطلاعاتی این کشور را به خوبی نمایان کردو نشان داد که تدابیر شدید امنیتی هم نمی تواند از سوء قصد به جان افراد جلوگیری کند،با توجه به اینکه سلمان رشدی ۳۴ سال تحت تدابیر امنیتی توسط نیروهای انگلیس و آمریکا قرار داشت و در اماکن عمومی مورد حمله قرار گرفت،بنابراین ترامپ و پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا هم از ترس انتقام ایران تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی زندگی می کنند، از این مسئله به شدت نگران خواهد شد.از آنجا که مقامات ایرانی بارها هشدار دادند که عاملان اصلی ترور سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی تاوان جنایت خود را خواهند داد .و باید به دست عدالت سپرده شوند. به حول قوه الهی به همین زودی انتقام همه جانبه سردار دلها و یاران شهیدش را خواهیم گرفت.
خطیب جمعه بخش پاتاوه، درفرازپایانی خطبه سیاسی نمازبااشاره به پاسخ نامه رهبر عالیقدرانقلاب به دبیر کل جنبش جهاد اسلامی به دستاوردهای جنگ۳روزه نوارغزه اشاره وعنوان کرد:
افتخارات مضاعف جهاد اسلامی و ارتقاء جایگاه آنها و بشارت قوت مقاومت، و افول صهیونیست – اثبات ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین رژیم کودک کش -ارتش پنجم جهان حتی توان رویارویی با یک گروه فلسطینی را ندارند-خنثی شدن توطئه دشمن در اختلاف افکنی بین جبهه مقاومت.

  • نویسنده : امیدعلی بهمن یار
  • منبع خبر : روابط عمومی نهاد نمازجمعه پاتاوه