امام جمعه پاتاوه:همه قشر ها باید کمک کنند تا این مملکت را نجات بدهند/مسئولان باید در کار کشاورزی جهادی حرکت کنند.
امام جمعه پاتاوه:همه قشر ها باید کمک کنند تا این مملکت را نجات بدهند/مسئولان باید در کار کشاورزی جهادی حرکت کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۷خردادماه)درخطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به عواقب خطرناک دنیوی و اخروی توهین و ناسزا به ائمه معصومین علیهم السلام اشاره وگفت:  انسان های با تقوا مواظب زبان و اعضاء جوارح خود هستند و مرتکب حرام و ناسزا به […]

 حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۷خردادماه)درخطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی به عواقب خطرناک دنیوی و اخروی توهین و ناسزا به ائمه معصومین علیهم السلام اشاره وگفت:

 انسان های با تقوا مواظب زبان و اعضاء جوارح خود هستند و مرتکب حرام و ناسزا به دیگران، نمی شوند.

 ناسزا گفتن به مومن فسق است و جنگیدن با او کفرو غیبت کردن از وی معصیت خداست. مومنین واقعی حضرات معصومین و امامزاده گان علیهم السلام می باشند.

در کتاب کنز العمال حضرت رسول اکرم الله علیه و آله فرمودند: به شیطان ناسزا نگویید بلکه از شر آن به خدا پناه ببرید به روزگار ناسزا نگویید زیرا خداوند می فرماید:

روزگار من هستم واز بزرگترین گناهان این است که آدمی پدر و مادر خود را دشنام دهد عرض شد چگونه کسی پدر و مادر خود را دشنام می دهد؟ فرمود :کس دیگری را دشنام می دهد متقابلاً به پدر و مادر او ناسزا می گوید.

وی ناسزا به معصومین را ازلسان فقها اینگونه بیان کرد وافزود:

 از نظر فقهای خاصه و عامه ناسزا به معصومین کفر و قتل آنها واجب و توبه آنها پذیرفته نمی شود مثل سلمان رشدی که به قرآن و پیامبر اسلام ناسزا و تهمت زده و آیات شیطانی را نوشت امامین انقلاب و همه مراجع تقلید حکم آن را کفر و مرتد اعدام آن ملعون را واجب دانسته اند . حضرت امام سجاد علیه السلام فرمودند: بارالها !هر کلمه زشتی که از من سر می خواهد بزند، این را به بهترین کلمه تبدیل کن انسان باید از بد زبانی اجتناب نماید .

امام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی نمازابتدا با تبریک روزجهادکشاورزی به همه جهادگران و کشاورزان به مناسبت های هفته از جمله سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام ره اشاره وعنوان کرد:

امروز ۲۷ خرداد ماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (س)در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی است.خداوند متعال در قرآن مجید واسلام ناب در خصوص اهمیت کشاورزی تاکید فرمودند:

 سوره واقعه آیه ۶۴ آیا در باره آنچه می کارید اندیشیده‌اید آیا شما آن را می‌رویانیدیاما؟یعنی خداوند متعال کشاورز واقعی و اصلی است نه کشاورزان، که فقط وسیله کشت هستند .

وی افزود:روزی را از آنچه در زمین پنهان است بجویید.و امام صادق علیه السلام فرمود؛بزرگترین کیمیا، ثروت، کشاورزی است.

خطیب جمعه ازلسان امامین انقلاب تصریح کرد:همه قشر ها باید کمک کنند تا این مملکت را نجات بدهند. دولتمردان باید با ملت همکاری کنند تااین کشاورزی به خوبی راه بیفتد، وقتی که راه افتاد، دیگر محتاج به بیگانگان نیستیم. آن وقت در همه کارها می توانیم با آنها مقابله کنیم.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد:بخش کشاورزی یک محور اصلی در اداره کشور و شریان اصلی زندگی جامعه است .مسئولان باید در کار کشاورزی جهادی حرکت کنند. زیرا اقتدار غذایی یکی از ابزارهای نوین قدرت در منطقه و جهان است. مشکل بیکاری اعتیاد و عدم وابستگی و امثال اینها حل خواهد شد.

 دکترسیادت دربخش دوم خطبه سیاسی نماز به اهمیت ودستاوردهای سفر رئیس جمهور ونزوئلا به کشورمان اشاره ویادآورشد:

 سفر مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در هفته گذشته  در صدر هیئتی بلندپایه از مقامهای دولت خود به ایران از جهات زیر حائزاهمیت است:حضور فعال در حیاط خلوت آمریکا کشوری با منابع عظیم نفت و طلا – موضوع کشاورزی و صنعت هم مطرح است آنها نزدیک به ۸۰ میلیون هکتار زمین خود را در اختیار ایران قرار داده تا بتواند کشت فراسرزمینی در آنجا قرار دهد،از سوی دیگر آمریکای لاتین از جمله مناطقی است با ایجاد ساختار های جدید سیاسی و اقتصادی در حال تبدیل شدن به یکی از قدرت های جهانی است- تقویت جبهه ضد آمریکایی در کنار گوش آمریکا۵- تقویت و گسترش همکاری های اقتصادی در زمینه صادرات کالاهای خوراکی و بهداشتی است. به حول قوه الهی وبا وحدت با حامیان و دوستان انقلاب اسلامی در جهان پیروزی همه جانبه را رقم خواهیم زد.

امام جمعه دربخش سوم سخنان خود با توجه به وضعیت بحرانی و کمبود آب شرب وکشاورزی، صرفه جویی راتنها راه علاج بحران آب در کشوردانست وگفت:

آب یکی از اساسی ترین و مهمترین عناصر زیست است. برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی از عوامل اساسی به منزله عامل تمدن ساز شناخته شده است. لذا هیچ کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمیتواند ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را حفظ کند.

وی با اظهارتاسف افزود:متاسفانه کشور ما در پهنه خشک و نیمه خشک جهان است عامل تهدید خطرناکیست برای امنیت کشور ما .بحمدالله در این بخش نعمت رودخانه بشار چشمه هاو قنوات متعدد بارها به مدیران مربوطه تذکر داده‌ام که این همه آب دارد اسراف و به هدر می رود و با عدم آموزش لازم و ضعف رسانه های جمعی باعث شده رتبه اول دنیا در مصرف آب شیرین رکورد جهانی شدیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی نهاد نمازجمعه پاتاوه