امام جمعه پاتاوه: بیانیه گرامیداشت هفته دفاع مقدس
امام جمعه پاتاوه: بیانیه گرامیداشت هفته دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم به گزارش سایت خبری تحلیلی جنوب:امام جمعه بخش پاتاوه سید رحمت الله سیادت به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به این شرح است: هفته دفاع مقدس یادآور 8 سال حماسه، مقاومت و ایثار ملت شریف ایران در مقابل دنیای کفر و الحاد و […]

بسم الله الرحمن الرحیم
به گزارش سایت خبری تحلیلی جنوب:امام جمعه بخش پاتاوه سید رحمت الله سیادت به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

هفته دفاع مقدس یادآور 8 سال حماسه، مقاومت و ایثار ملت شریف ایران در مقابل دنیای کفر و الحاد و استکبار است.

آن سالها که با وجود همه سختی ها و تنگ دستی ها و تحریمها وتوطئه های داخلی و خارجی، در کارنامه ایران اسلامی چون ماه می درخشد، این پایداری مردان و زنان از جان گذشته بود که قدرت سلاح ایمان را در مقابل دشمنان و ابرقدرتان تا بن دندان مسلح نشان داد و عزم راسخ جوانان همین مرز و بوم بود که همراه با روحیه پولادین و اراده عاشورایی شان، همه ی معادلات و محاسبات نظامی و استراتژیک و بین المللی خوش خیالان بدخواه انقلاب و اسلام عزیز را بر هم زد.

جنگ تحمیلی غرب و دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و با بازیگری رژیم بعث عراق که با خیال خام تسخیر ایران اسلامی و فروپاشی نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده بود با عنایات حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه)، فرامین حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با سرپنجه ایمان و خلوص ملت ایران و با توکل بر اسوه عزت، ظلم ناپذیری و فداکاری حضرت سید الشهداء علیه السلام که در آستانه اربعین با شکوهش قرار داریم، از تهدیدی مخرب به فرصتی استثنایی و بی بدیل مبدل شد و آن خون های ریخته شده انقلاب اسلامی و کشور ایران اسلامی را برای همیشه روزگار بیمه کرد.
از افتخارات این استان در دفاع مقدس؛ کسب مقام اول در اعزام نیروی داوطلب از نظر جمعیت به جبهه های جنگ بود.
«مردم کهگیلویه و بویراحمد اولین مردمی بودند که راه شلمچه را بر روی دشمن بستند.» در 27 عملیات، رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، این سبز پوشان سخت‌کوش، بسیجی‌های بی ادعا، سنگر سازان بی‌سنگر حماسه‌های بی بدیلی را خلق کردند که در تاریخ جنگ بی نظیر است.ودر ان جنگ نابرابر،برگی از شهامت وایثاررا در دفتر اذهان رقم زدکه خود مدال زرینی برسینه این استان ولایت مدار وشهید پرور است.

99 درصد رزمنده های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمدی زیر 30 سال سن داشتند.

استان کهگیلویه وبویراحمد، 1800 شهید، 13 هزار جانباز، 33 هزار رزمنده، 318 آزاده به کشور عزیزمان اهدا کرده است. تعداد 270 نفر از شهداء؛ پاسدار و 300 نفر سرباز و بقیه بسیجی بوده اند‌ که کوچکترین شهید 12 ساله و کهنسال‌ترین آنها 67 ساله بود. از این آمار 80 درصد از مناطق عشایری بوده و 99/5 درصد در خط مقدم و 90 درصد از آنها زیر 30 سال سن داشتند.

بیش از 600 تن از شهدا دانش آموز، 33 نفر روحانی، 78 نفر دانشجو، 48 نفر جهادگر و بیش از 70 نفر ورزشکار، ‌48 نفر امدادگر و بیش از 67 نفر از شهدای استان مسئولیت فرماندهی تیپ یا گردان یا گروهان را به عهده داشتند.

امام جمعه بخش پاتاوه ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یادآوری آن روزهای سخت و پرافتخار، به روح امام راحل و شهدای راه حقیقت درود می فرستد و یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می دارد و از خانواده های صبور شهدای انقلاب و دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان سرافراز میهن اسلامی و خانواده های گرامی ایشان تجلیل می نماید.

  • منبع خبر : روابط عمومی نهاد نمازجمعه پاتاوه