امکان فعالیت های اقتصادی با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است
امکان فعالیت های اقتصادی با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است

امکان فعالیت های اقتصادی با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است به گزارش فریاد جنوب ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی و پنجمین جلسه استانی ستاد مدیریت پیشگیری و مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده و همچنان در کمین است و به هیچ کس رحم نمی کند […]

امکان فعالیت های اقتصادی با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است

به گزارش فریاد جنوب ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی و پنجمین جلسه استانی ستاد مدیریت پیشگیری و مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده و همچنان در کمین است و به هیچ کس رحم نمی کند و نباید با سهل انگاری و بی خیالی از این موضوع غافل بمانیم.

وی افزود: مردم عزیز و فهیم ما به خوبی می دانند که بعد از نزدیک به دو ماه از شیوع بیماری کرونا هر چند در شرایط کاملا متفاوتی نسبت به آغاز بیماری هستیم و نباید حضور در خیابان ها، رفت و آمدها و ترددها بدون ملاحظات باشد.
کلانتری با بیان اینکه، اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند با رعایت پروتکل های بهداشتی شدنی است، گفت: در این طرح دسته بندی فعالیت های صنفی در قالب کم ریسک و در مرحله اجرایی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: اگر مشاغل کم ریسک فعالیت خود را آغاز کرده اند، با شرایط خاص و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بوده ضرورت این امر اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ما اکنون با تجربه و تسلط خوب و کامل بر این بیماری از نظر تجهیزات، امکانات و آمادگی ها و هم از نظر زیرساخت ها و تعاملی که همه سازمان ها، دستگاه ها و مردم نسبت به بیماری کرونا دارند در شرایط مدیریت است.
حسین کلانتری افزود: با راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس در این استان تست گیری با سرعت بیشتر و به خوبی انجام می شود.
وی یادآور شد: به لحاظ راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا، سی تی اسکن، تجهیزات و لوزام پزشکی اقدامات خوب و ارزنده ای در استان انجام گرفته است.
وی افزود: اینکه کشور ما، مردم ما با همه مشکلات و تحریم ها و فشارها نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا که مغرور شده بودند و خود را به لحاظ تجهیزات و علم سرآمد می دانند بهترعمل کرده است نتیجه ایمان و توکل به خدا، فرهنگ، اراده و عزم ملی و انسجام و وحدت در جامعه است.
وی گفت: انجام موفق طرح غربالگری،بیماریابی فعال و انجام تست به صورت وسیع باعث شده شرایط ما به نسبت قبل تا حدودی قابل قبول باشد مرهون همکاری و حساسیت مردم،بینش و اراده آنان نسبت به این موضوع بوده که این امر بسیار ارزشمند بوده و صمیمانه‌ از مردم عزیز به خاطر این همت والا و تعامل ارزنده و موثر باید قدرشناسی کرد.

اینکه در بیماریابی، طرح غربالگری، انجام تست های بیشتر و پایین بودن آمار مبتلایان از استان های پیشرو هستیم باید از همکاری و حساسیت مردم، بینش و اراده آنان نسبت به این موضوع تقدیر و تشکر کرد.
حسین کلانتری تاکید کرد: برای دولت، ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا و مسئولین موضوع سلامت و تامین معیشت و مایحتاج زندگی مردم اولویت اساسی است و بقیه مسائل زیرمجموعه آن تعریف می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از اقدامات به عمل آمده توسط آموزش و پرورش استان در خصوص طرح جدید آموزش فرزندان از طریق «سامانه شاد» تقدیر کرد و گفت: در شرایط خاص کنونی وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف حرکتی سازنده را آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: این سامانه که در استان هم فعال است با تاکید بر رفع مشکلات، به خوبی مورد توجه قرار گیرد و معلمان و دانش آموزان عزیر از این ظرفیت استفاده کافی داشته باشند.

  • نویسنده : اعظم رحمانپور