امیدی که نا امید شد/دست رد تاجگردون بر سینه ایلامی/نگرانی تاجگردون از مدیریت حوزه بهداشت و درمان استان
امیدی که نا امید شد/دست رد تاجگردون بر سینه ایلامی/نگرانی تاجگردون از مدیریت حوزه بهداشت و درمان استان

بدون تردید دغدغه اصلی این روزهای اورنگ ایلامی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نه بهبود اوضاع بهداشت و درمان مردم است و نه ارتقا سلامت جامعه، او به همراه همه همراهانش در این دانشگاه عریض و طویل هم و غمش را گذاشته تا رابطه اش را با یک چهره مهم سیاسی ترمیم کند. این فرد […]

بدون تردید دغدغه اصلی این روزهای اورنگ ایلامی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نه بهبود اوضاع بهداشت و درمان مردم است و نه ارتقا سلامت جامعه، او به همراه همه همراهانش در این دانشگاه عریض و طویل هم و غمش را گذاشته تا رابطه اش را با یک چهره مهم سیاسی ترمیم کند.
این فرد کسی نیست جز غلامرضا تاجگردون، نماینده پرقدرت گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، که هیچ مدیری با هیچ هزینه ای حاضر به رویارویی با او نیست.

اگر رضا چمن روزی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، عزتش و رسالت واقعی اش در سیستم اجرایی را با معامله و کرنش با نمایندگان عوض نکرد، او یک مدیر استثنا بود.

در نقطه مقابل این رویکرد، دکتر ایلامی نه تنها با غلام تاجگردون که رابطه خوب با او ارزشش را دارد بلکه با هر کسی که فکرش را کنیم، نشسته است و برای رضایت آنها هر کاری که فکرش را کنیم، انجام داده است.

البته ایلامی خوب می داند که تاجگردون با خیلی ها به ویژه دیگر نمایندگان متفاوت است و تلاش بیشتری می خواهد تا این نماینده را برای حفظ یک صندلی راضی کرد و راضی نگه داشت.

چند روز پیش ایلامی از شیراز با هیجان و دستپاچگی شال و کلاه کرد تا تاجگردون را در گچساران ببیند اما تاجگردون او را به حضور نپذیرفت.

در ادامه این تلاش ها، روز گذشته آیین کلنگ زنی پروژه اقامتگاه همراه بیمار در بیمارستان بی بی حکیمه، از منظر ایلامی و کسانی که این روزها با هر طناب پوسیده ای به هر چاهی می رود، فرصت مناسبی بود تا رابطه با تاجگردون را اصلاح کند.

ایلامی اما غافل از این بود که تاجگردون باهوش تر از این حرف هاست و می داند که یک پروژه ای که “خیرین” آن را می سازند، ارتباطی با ایلامی و عملکردش را ندارد.

ایلامی فکر می کرد اگر در حوزه انتخابیه غلام محمد زارعی توانسته است از افتتاح چند پروژه بیمارستانی که حاصل زحمات قبلی ها بوده در ظاهر هم به سود ماندش روی صندلی دانشگاه، استفاده کند، در گچساران هم می تواند همین کار را کند و پروژه خیرساز اقامتگاه همراه بیمار را به نفع خودش مصادره کند و دل تاجگردون را به دست بیاورد.

روز گذشته یک هیئت پرتعداد و بلند پایه از دانشگاه علوم پزشکی، راهی گچساران شد و تیم رسانه ای هم چپ و راست از تاجگردون و ایلامی در یک کادر عکس می گرفتند تا بتوانند از این فرصت بهره برداری کنند اما تاجگردون، هوشمندانه به دام نیفتاد و این را به خوبی از صفحه اینستاگرامش می شد فهمید.

در حالی که تیم رسانه ای ایلامی ۳۰ عکس خاص را در یک وبلاگ منتشر کردند و فکر می کردند با این وبلاگ می توانند روی افکار عمومی و دیدگاه تاجگردون در مورد ایلامی اثر بگذارند اما تاجگردون در صفحه شخصی اش، آب پاکی روی دست آنها ریخت و نه تنها هیچ عکسی از آن عکس های سفارشی را منتشر نکرد در توضیحات آن نیز نوشت که این پروژه به همت مجمع خیرین سلامت کلنگ زنی شد.

او حتی در آن روز کلنگ را از ایلامی گرفت و به دست سالار جوکار داد تا او کلنگ این پروژه را بزند و این تلاش ایلامی و تیم رسانه ای او برای نزدیک شدن به تاجگردون هم بی نتیجه باشد.

تلاشی که گفته می شود اگر هزینه این سفر کوتاه اما پرهزینه را صرف همین پروژه می کردند قطعا به سود مردم و حتی ترمیم رابطه تاجگردون با ایلامی بود اما تردیدی نیست که راه را اشتباه می روند.

تاجگردون با این کارش نشان داده است که برای منافع مردم تن به هر معامله ای نمی دهد و واقعا نگران مدیریت حوزه بهداشت و درمان است و این را بارها گفته و اعلام کرده است./ریواس جنوب